FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Har en webbsida som hämtar info från en leverantör via cronjobs. I lördags så slutade den helt plötsligt med detta. Jag installerade om sajten inklusive cronjobsmappen från den backup som görs varje natt, utan resultat. Någon som är hemma på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du kontrollerat att koden fortfarande fungerar som den ska så att det inte bara är där problemet ligger?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har gjort en testfil med anropskoden och skickat. Då får jag svar från leverantören. Problemet är att materialet inte längre presenteras på de sidor de brukar synas på.
Jag är inte speciellt duktig på sådant här och förmodligen är det ett skitfel. Har du möjligen tid/lust att kika på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om i en textfil: öppna den och se vad som har hämtats och när. Om i en mysql-databas: Granska datat via t.ex. phpmyadmin. Om rätt data hämtas och sparas är felet i filen som visar datan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du testat att köra filen som jobbet kör manuellt? Får du några felmeddelanden (se till att du visar felmeddelanden när du testkör)? Kontrollera också att jobbet ligger kvar som det ska. Det gäller ju som Erik skriver att lokalisera var felet ligger innan man försöker lösa det.
Ett tips för framtiden (ifall scriptet är viktigt) kan vara att lägga in felhantering i koden så att du direkt vet när och var något går snett.
![]() |
Svara |
|
|