FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Hur mycket text brukar ni ha på era affiliatehemsidor? Då antar jag att texterna i snitt håller en bra kvalité och inte kopierat (såklart). Skriver ni till exempel 6 texter + startsida á 300 ord per text i snitt? + bilder? Hur uppdaterar ni i längden? 1 text i månaden? Hur snabbt måste man fylla hemsidorna med text? Kan det gå en månad med bara 1 text? Är tacksam för svar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du kollar din sida med Pineberry.com och testa deras SEO-verktyg så rekommenderar de minst 500 ord per sida som ett minimum.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kör man affiliate, då är man beroende mer eller mindre av besökare som hittar till sida med olika sökfraser och inte bara ett ord, tänk longtail sökfras, det gör jag och kanske har fel men det funkar.
Ju mer text du har desto store antal longtail fras blir det eller hur, tänk också att skriva det som är relevant till produkten du säljer på bra satt, ibland klarar man det med 300, 500 och ibland måste man skriva upp till 1000 ord per artikel för texten ska uppfattas som relevant till produkten. Google gillar uppdateringar och nytt innehåll, men man ska inte fylla sidan med trams bara för sakens skull. detta är mina egna åsikter och mycket väl ha fel med, hoppas att flera bidrar till denna tråd. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Korrekt. Gör ändringar om det ökar kvalitet. Det är även så att det tar Google mer tid att indexera ändringar än nytt innehåll. Som aktivitet tillmäts det mindre värde. Dock får riktigt kvalitativt innehåll naturliga backlinks, låg bounce både på cpc och organiskt, och ökar sannolikheten för att trafiken är kvalitativ = konverterar. Värt att tänka på... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|