FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej
Hur tänker ni kring WHOIS informationen? Det känns som att det är en sak som lokalisera nätverket? Har ni delat upp det på olika personer? Är .se domäner 100% "opersonliga" / helt hemligt vem som håller dem? Over and out |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
.SE är ju mycket mer personliga än .com, då de skriver ut hela bolagsinformationen, medan man med .com kan slänga in whoisguard.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej! Hur tänker ni kring WHOIS då? Sprider ni ut det något som olika namn/mail osv?
Sen om man har en VPS med olika ip-adresser, är det något annat man bör tänka på? Ha olika domänkonton? Fler än 1 vps? Tack för svaret =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som har en idé?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det spelar mindre roll vad som står i Whois, du bör alltid utgå från att Google vet vilka sidor som är dina. Har du bra, kvalitativt innehåll som besökarna uppskattar så behöver du inte oroa dig.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en enskild firma. Kan man ha ett domänkonto med de uppgifterna, och ett med mina privata?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har samma personnummer som org. nummer. Borde de inte se kopplingen då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skriver man in felaktig whoisinformation på .se finns en stor risk att domänen blir bortplockad vid en kontroll. Om jag inte minns fel plockades 60 domäner bort förra månaden av denna anledning. Dock helt andra regler för.com.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Aight! Tackar för svaren
![]() |