FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Sitter med en webbapplikation skriven i ASP 4.0, då den använder proxies för sitt arbete så fungerar inte vanlig shared hosting för mig. Jag behöver en plats på en server. Det kan vara en server hemma eller vart som helst, så länge den är relativt snabb självklart kommer jag att betala. Finns det någon kan hysa in mig? Sitter själv på 4G hemma bakom telenors APN internet.telenor.se och den är inte publik. Självklart kan jag ringa men jag skulle föredra något lite snabbare än 4g mot nätet. PM:a mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Funderat på en VPS? Många av de svenska webhotellen erbjuder det, såsom GleSYS, Surftown m.fl.
Ringa? Jag tvivlar du får ett publikt IP du kan köra en webbserver via mobilnätet från Telenor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Rekommenderar Volumedrive starkt. Billigt, bra specs och bra kundsupport. De är även ganska liberala.
http://volumedrive.com/vdrive/?a=vps $4.95/månad för 1GB ram är mycket bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ipeer erbjuder kostnadsfri virtuell server hela 2012 enligt annonsen till höger --->
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Har du hittat någon lösning på din servertjänst ännu? Kör Telenor med interna IP-adresser eller blockar dom i nån brandvägg? Jag kör en server via 3G modem på jobbet via ett 3 abonnemang. Jag antar du inte vill byta mobiloperatör och det går inte att få en publik adress av Telenor om man frågar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|