FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej,
Släppte precis en ny version av version av vår hemsida för revision och bokföringsbyrån Wint. Målsättning: Försöka få till en gladare sida och förtydliga vad tusan man får om man köper revision, bokföring eller liknande. Åtminstone dra det ett par steg åt rätt håll. Samt snygga till bloggen en del. På gång: Sidan kommer mobilanpassas, men det kommer i nästa uppdatering först. Det jag undrar. - Vad får du för känsla om oss? - Förstår man vad vi pysslar med? Sen så klart det vanliga med buggar och så. Stort tack! www.wint.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intrycket jag får är att ni vänder er till medelstora företag och inte enmansföretag genom texter och exempel ni har på er sida.
I övrigt ger sidan ett gott intryck men lite mer bakgrundsinformation om företaget skulle inte sitta fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tyckte sidan såg bra ut överlag, men hade uppskattat en mindre pixlig logotyp!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Skitsnygg layout. Ser överskådligt ut. Frågan är väl om kunderna uppskattar den på samma sätt?! Är folk "konservativa" eller kan de köpa ett modernt formspråk? Jag tycker det vore väldigt intressant att höra hur väl den mottas. Jag håller med om att den "pixliga" loggan kan förfinas.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack!
- Ska se över logon! Tack! - Vi vänder oss till mindre och medelstora bolag. Kanske borde få med några mindre på något sätt. Mycket bra feedback. Tack! - Överlag har vår tonalitet mottagits väl, skulle gissa på att vi växer snabbast i branschen. Om just denna versionen av sidan är rätt återstår att se. - Bakgrundsinfo, håller med! Det ska klart in något mer där...under story om Wint kanske... Supertack! Gärna mer! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra idé med den där uträkningen av potentiell tidsbesparing, dock blir det (i mitt tycke) rörigt med sliders på olika sidor (höger-vänster-höger), frågan är dock om det inte blir ännu värre designmässigt med sliders på samma sidor?
Kan dock också bero på att jag sitter på bärbar med upplösningen 1368x768, d.v.s. jag ser inte direkt varför jag ska använda dessa sliders (då jag inte får rum med alla + knappen i höjdled). Kan tänka mig att upplevelsen är mycket bättre med större upplösning. Om jag inte vet vad Wint sysslar med är det heller inte 100% klart vid ett första besök, om jag inte läser närmare. Skulle kanske lyfta fram lite mer just vad Wint gör för något. Ur SEO-synpunkt är er Title-tagg på hemsidan heller inte den bästa: Hem - Wint.se, kanske är detta något att tänka på också? Men annars ser det snyggt ut. Ser också att ni gjorde den där lönekalkylatorn, den var också riktigt snygg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Första intryck - Skitsnyggt.
http://www.wint.se/produkter-och-tjanster/ - hade önskat att bilderna var länkade också, kanske t o m hela "boxen" istället för bara texterna. Inte så mycket men iaf något. PS: Kul att fler och fler använder wordpress som CMS. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Återigen, supertack för att ni tar er tid. Underbart med nya ögon som belyserr saker som är otydliga eller har missats.
ADRTCK - Design kontra enkelhet gällande sliders som beräknar tid, fler har reagerat. Och vi tyckte det blev så stelt när allt låg på rad. Mer tankar där? - Du har helt rätt. Borde ses över, men de flesta drar inte i reglagen utan klickar sig vidare. I allafall på vår förra sida. Ska mäta här med tänkte jag. - Vad vi sysslar med är ju bra om det framgår, har du några tips på hur du skulle vilja ha det? Jätteintressant hur utomstående vill ha bokförings- och revisionsbranschen tycker jag. Skadad? Ja ![]() - SEO, mycket bra! Tack! Ändrat. - K10.nu, tack för detta! Den har fått bra respons...viktigt att hålla koll som tips till er förtagare. spajk - Bilderna, det ska vi fixa! Bra idé! - Wordpress är nice, många som kan hjälpa till nu som tidigare inte kunde så mycket. Grymt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|