FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idag upptäckte jag att en databas som ligger hos Binero hade raderats helt. Inte bara tömd utan raderad.
Hittar inget i loggarna och inga konstiga filer på servern. Var ska jag fortsätta leta efter vad som hänt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hela databasen är raderad och borta alltså och inte bara tabeller?
Beroende på vilka rättigheter din användare har så kan det handla om SQL injection. Annars något fel hos Binero eller någon som kommit åt ditt konto.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
japp hela databasen borta.
min användare har inte rättigheter att skapa eller radera databasen återstår fel hos binero eller injection antar jag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Injection är inte möjligt om din användare inte har de rättigheterna, i så fall har Binero klantat sig.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror vi råkat ut för samma öde i en idrottsklubb jag är med i.
Vi kommer inte alls åt databasen men jag har inte hunnit undersöka om den är helt raderad, men vi har också Konto hos Binero. Men jag är inte Webmaster så jag har inte koll på detaljerna ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jobbar supporten på helgen? Jag har inte fått något svar sedan i går lunch.
EDIT: Binero har "problem med storage lösningen". Oklart om detta ligger bakom, men det är väl en god gissning. Senast redigerad av mephisto73 den 2012-11-11 klockan 10:32 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kjette: det vore intressant att veta vad som hänt. Som sagt så verkar det inte som att injection är möjligt, då hela databasen var raderad och inte bara tabellerna?
Jag har svarat supporten med den info de begärt, och det ska sägas att jag uppskattar den hjälp som jag fått, då jag slarvat med egna backuper på den aktuella databasen (åtgärdat nu dock). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Samma sak har hänt mig nu i helgen (alternativet någon gång förra veckan).
Databasen finns i Bineros egna kontrollpanel men syns inte i phpmyadmin och går inte att ansluta till. Supporten lyckades inte göra en backup under tiden jag pratade i telefon, vilket känns väldigt olustigt och oroande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||