Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag behöver lite råd, ang ads mm.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-05, 20:24 #1
Mannen I Huset Mannen I Huset är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2012
Nykomling

Standard Jag behöver lite råd, ang ads mm.

Hej.

Jag och frun driver en sexblogg som säkert många har hört talas om. Det är väl antagligen den seriösaste i sitt slag i landet för tillfället. Vi har sedan två år tillbaka byggt upp en stark besökarskara men har inte velat införa reklam tidigare för att skona läsarna. Nu har vi tänkt om då vi har insett att det antagligen är en del pengar som går i sjön helt i onödan.

Vi vill inte att läsarna ska drabbas av helsidesannonser och popups av något slag. Lite banners överlever väl de flesta och det är väl så långt vi sträcker oss i dagsläget.

Jag antar att det finns många proffs på området här, själv har jag precis börjat nosa i grunderna.

Det är ju lite kinkigt med just adult material, jag googlade fram några aktörer som tillåter just sånt och slängde upp några på sidan mest bara för att lära mig hur man gör.

I dagsläget har vi två ads från Black Label och två från AdEngage. De från Black label valde jag att ha som CPM och de två från AdEngage ligger på veckobasis. Som sagt är detta mest för att lära mig hur det fungerar.

Hur skulle du som är insatt i det hela lägga upp det med förutsättningarna jag skrev ovan. 3-4banners är helt ok men inget mer helst.

Trafiken under en månad på sidan ser ut som följande enligt Google Analytics:

www.milfofsweden.com

Besök: 40 410
Unika besökare: 22 306
Sidvisningar: 191 707
Sidor/besök: 4,74
Gen. längd på besöken: 00:03:31
Avvisningsfrekvens: 44,31 %
% nya besök: 52,61 %

64,36 %Returning Visitor
35,64 %New Visitor

Vi ligger lite under vad vi har legat tidigare då vi hade sidan låg nere under ett halvår. Innan avbrottet hade vi strax över 30k unika besökare per månad. Med tiden kommer vi att komma tillbaka dit, sidan har bara varit uppe en månad efter avbrottet.

Tack på förhand !
Mannen I Huset är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-05, 22:17 #2
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Kanske kan vara värt att testa affiliate för lite olika "Vuxenbutiker"?
Hos Adrecord hittar du Intimera, Lastbryggan, Lustjakt och Vuxen.se. Har för mig att även Double har ett par stycken.

Kanske även vore intressant att köra igång med en whitelabel-lösning för onlinedating som ni då kan använda er blogg till att marknadsföra.

Lycka till!
stensio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-05, 23:00 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av stensio Visa inlägg
Kanske kan vara värt att testa affiliate för lite olika "Vuxenbutiker"?
Hos Adrecord hittar du Intimera, Lastbryggan, Lustjakt och Vuxen.se. Har för mig att även Double har ett par stycken.

Kanske även vore intressant att köra igång med en whitelabel-lösning för onlinedating som ni då kan använda er blogg till att marknadsföra.

Lycka till!
Tack för tipset !

Utveckla gärna det andra du tipsade om, för där hängde jag inte med.
Mannen I Huset är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017