FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste på Bineros blogg att de stödjer APC. Någon som har en guide för hur man kommer igång med detta på Binero? Jag använder idag W3 Total Cache på min Wordpress blogg men om APC kan göra att det går snabbare är jag väldigt intresserad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
APC ligger (om jag inte missminner mig) på servernivå. Alltså inget du ställer in i wordpress eller liknande. Antingen är det på eller av och inget du kan styra utan styrs av binero i ditt fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jaha. Hur kommer man igång med det och hur påverkar det mina sidor? Går det att ställa in cachetid?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag menade var att om det är installerat så behöver du inte göra något. Vad för ev inställningar som finns och hur du kommer åt dem hos Binero vet jag inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Normalt sett är APC opcode cache aktiverat, något annat är dum på delad webbhosting (om man inte kör 5.4 då, där APC inte är stabil ännu). Där kan du inte ställa in cachetid utan endast kontrollera huruvida den ska kolla om filen ändrats vid varje request eller inte (på är ett måste i en delad miljö).
APC:s datastore som kan användas som en objekt-cache bör däremot ej vara aktiverat på delad hosting då andra skulle komma åt din cachade information. Går säkert att på något väldigt omständigt sätt komma runt detta - men då vore det enklare att köra memcache eller annan distribuerad cache istället.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Mitt konto uppfyller kraven. Vad behöver jag veta och hur kör jag igång?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Fungerar det per automatik sedan eller vad är nästa steg? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack! Är det bara att välja APC i W3 Total Cache sedan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Testade att aktivera APC för Object cache. Sidorna tog evighet att ladda in så jag fick ta bort det igen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|