FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har en dotcom-adress som ett hyfsat stort amerikanskt bolag är intresserad av. Då jag inte sysslar med domänförsäljning i vanliga fall så vet jag inte vilken väg som är bäst att gå. Jag förstår så pass mycket att jag borde anlita en domänmäklare men vet inte om jag borde vända mig till SEDO för att de är störst eller till någon svensk för att det känns tryggare. Tacksam för all input! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sedo skulle säkert fungera för dig, dock så tror jag inte att de har någon Svensk kontakt om du är ute efter det.
Martin som tidigare har jobbat på Sedo finns här på forumet, det är möjligt att han kan hjälpa till. http://www.wn.se/member.php?u=13983 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad ska domänmäklaren göra? Förhandla?
Om du kan förhandla själv så använd Escrow.com för överföring av pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja förhandla antar jag, och förstå vad som är ett rimligt slutpris. Det tar ju förstås 10-20% o skatt på det så blir det inte mycket kvar. Men det vore ju intressant att höra från folk som förhandlat själva vs använt domänmäklare.
Senast redigerad av vester den 2012-10-20 klockan 19:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur menar du tryggare, tryggare än sedo? Dom är ju den största aktören på marknaden och borde vara så tryggt som det kan bli. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kanske det men det handlar ju någonstans om förtroende (finns många exempel på nätet med onöjda SEDO-kunder) och det tycker jag är lättare att få för någon som är från samma land.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ah du menar så, trodde du var inne på bedrägeri eller dyl. Ja, frågan är vilka som kan förhandla bäst för dig, vill du ha en svensk firma så kanske Qpol/House of Ports? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|