FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, behöver lite information och råd av folket här på Wn.
Bakgrund: Litet företag (kompis till kollega till mig) anlitar mig för att göra hennes site. Vi kommer överens om ett billigt kompispris som skall betalas över 2 år. Jag lovar att fixa hennes site så fort som möjligt. Detta 'så fort som möjligt' drar ut på tiden av olika anledningar som beror både på hennes oförmåga att bestämma sig men även på mig och annan hög arbetsbelastning. Hon betalar dock vår avtalade avbetalning varje månad och är glad och trevlig. Sedan - helt taget ur det blå - vill hon avsluta vårt samarbete och kräver i hårda ordalag tillbaka det hon har betalat hittills. Avtal eller offerter finns inte utan allt har skett i lös mailkorrespondens då det var kompis kompis... ja, ni förstår. Hon betalade under den här tiden även för SEO, webhotell samt flyers, visitkort och annat. Detta var i somras. Nu kommer ett annat kompisbrev från annan kompis hon raggat upp som läser juridik där hon kräver tillbaka allt hon betalat. Även SEO, visitkort och annan support? Hotar med tingsrätter och kronofogden och det där som man tycker är så obehagligt. Hur tycker ni att jag skall göra. Vad kan hända? Vad är 'worst case scenario' och lite sådant? Någon som har erfarenheter av detta? Känns inte som om man måste kontakta advokat och vara rädd för tinget när hon så uppenbarligen är ute och cyklar... eller? /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
|
|