FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har nu fått veta av supporten på Binero att det inte går att koppla samman min lokala MSSQL-server-databas med en MSSQL-server-databas hos binero därför att de lagt beslag på den lokala IP-adressen 127.0.0.1 för databasen hos Binero.
Jag har med andra ord lagt upp ssh-konto, databas-owner och databas hos Binero och så ska man enligt deras instruktion koppla upp sig via SSH-login och då får deras databas min lokala IP-adress (hur hjärndött är inte det i sig egentligen?). Min fråga till WN är helt enkelt, om det är någon som lyckats lösa detta, på något sätt? Mitt behov är alltså att jag vill kunna koppla upp min lokala databas och som en database-engine i SQL-server managemnet tools eller koppla upp mig via Linked servers eller liknande så jag ska kunna köra SQL-frågor och kommunicera direkt med båda databaserna samtidigt. Är det möjligt? Eller ska jag rekommendera att byta webhotell till något som inte spärrat ut användarna från att använda det databaskonto de betalat för? Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-08 klockan 01:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
byt port på den lokala databasen eller på binerodatabasen. Dvs ange en annan source port i putty när du tunnlar din sqldatabas
Senast redigerad av goose den 2012-09-08 klockan 09:47 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ange . (punkt) eller ditt datornamn när du kör igång management studio. Funkar finfint tillsammans med Bineros SSH.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|