Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dailers.se - Allmän blogg säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-08, 00:31 #1
Ehrnstrom Ehrnstrom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2011
Nykomling

Standard Dailers.se - Allmän blogg säljes

Hejsan,

Tänkte se om det finns något intresse för min blogg/nyhetssida Dailers.se som jag har haft igång i ett par månader.

På Dailers skriver jag om olika nyhetshändelser i världen och jag tror att sidan har bra potential om man har tid att jobba lite mer på den.

Besökarstatistik

Sidan snittar cirka 300 unika besökare om dagen och återkommande besökare ligger på 52,39% , average visit duration är 1 min och 34 sek. Fullständiga bevis på statistik kan ges på begäran.

Intäkter

Dailers drar inte in några jättesummor just nu. Har testat lite olika annonser osv för att försöka öka intäkterna. Det som drar in pengar just nu är Famebloggers och Bloggerfy där det handlar om någon hundring i veckan. Utöver det så får jag in mellan 200-300 i månaden utspritt på Double, Affelix, Frossle osv. Har även fått ett par sales/leads den senaste månaden.

Som jag nämnde tidigare så tror jag att sidan har potential och om man lägger ner lite mer tid så tror jag att man kan öka intäkterna en del.

Övrigt

Dailers har en Facebook-sida som i skrivande stund har 997 gilla-markeringar. Kan vara ett bra ställe att marknadsföra sidan.

Försäljning

Jag tänkte sköta försäljningen genom en budgivning och jag sätter startbudet till 1000 kronor. Ökning sker med minst 100 kronor i taget och budgivning pågår till och med onsdag 12/9 klockan 20:00

Om du har några frågor eller funderingar så får du mer än gärna höra av dig till mig. Vill du ha mer statistik så är det bara att skicka mig ett PM så tar jag fram statistik på det du frågar efter.

Med vänliga hälsningar

Anton
Ehrnstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-08, 13:41 #2
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Hej, kommer du att sälja till högsta erbjudande på onsdag 12-9? en del kör auktion och tar en del av ens tid för att avslöja att priset man önskade inte uppnått och inte kommer att sälja.

Pma gärna ett köp-nu pris om möjligt.

Mvh
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-08, 14:20 #3
Nykomling

Nykomling

Hej John,

Precis, jag kommer att sälja till högstbjudande oavsett hur högt priset blir.

Jag sätter köp-nu priset till 6000 kronor då jag anser att sidan har bra potential om man har tid att lägga ner. Och till er som undrar varför jag vill sälja sidan så är det för att jag ska flytta hemifrån och behöver få in alla pengar jag kan få, det är alltså inga fel på sidan. Döljer inte heller någon statistik utan redovisar allting precis som det är.

Mvh Anton

Senast redigerad av Ehrnstrom den 2012-09-08 klockan 14:22
Oläst 2012-09-08, 21:22 #4
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jag skulle vilja se mer besöksstatistik. Eftersom du kör med google analytics kanske du kan generera en rapport och lägga upp någonstans?
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-08, 22:01 #5
Nykomling

Nykomling

Besökarstatistik för senaste månaden: http://www.dailers.se/120808-120907.png
Lite allmän statistik för senaste månaden: http://www.dailers.se/dailers-aug-sep.png

Jag ska ta fram lite statistik på intäkter också!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017