FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänk er en videospelare, tänk er en bild man kan trycka på för att skippa reklamen innan klippet. När man klickar på knappen, så skippar man i nuläget reklamen direkt. Det jag önskar är att en popup ska säga "Vänligen kolla 15 sekunder innan du skippar!" om man trycker på bilden innan 15 sekunder har passerat.
På något sätt så måste alltså en räknare räkna ner från 15 sekunder och efter att 15 sekunder gått, tillåta att man skippar reklamen genom att trycka på bilden föreställande ett kryss. Jag köpte ett php-script där denna funktion på sätt och vis fanns med, men om man aktiverar popupen så försvinner den aldrig, jag misstänker alltså att den är ur funktion. Därför kan man aldrig skippa reklamen, och funktionen är obrukbar. Jag undrar nu om detta är en svår funktion att införa, och om inte, skulle någon av er kunna förklara hur jag lägger in den? Jag kan ej php men tänker absolut lära mig nu på gymnasiet! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skall du göra en sån funktion till en videospelare?
Då får du nog kolla med Flash. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte köra en countdown när man börjar kolla på klippet, när 15 sekunder har gått så kommer en knapp fram, "Skippa reklam"?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ungefär det jag tänkte själv också, har hittat en lösning i html som visar en div efter att en vald tid har gått. Saken är den att reklamfilmen typ "försvinner" när man skippar och fram kommer den riktiga filmen, vilket är en youtubefilm. Det är alltså inte något i flash utan sker i scriptet på något sätt, att ena rutan döljs och den andra kommer fram. Det är just hur jag ska få in den funktionen i den knapp som kommer upp som jag håller på att fundera lite över.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja bästa eller kanske lättaste sättet iaf e någ som yakuzaemme sa!
du kan fixa det med Javascript.. vad e det för video player? youtube? isåfall kan du KANSKE använda youtube api för att starta video klippet? hur visar du din reklam då e den oxå en video? skriv kanske html delen så kan vi förstå dig bättre... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Köpte en lösning i Javascript av en kille
![]() |
|||