FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Man hör ofta talas om att micro-niche sites har passerat sitt bäst före datum och att man ska satsa på annat om man verkligen vill tjäna pengar på nätet. Då är frågan, är det värt att satsa på att starta upp såna eller vad är grejen 2012? Vad ska man göra för att kunna tjäna några vettiga pengar? E-handel är något jag kommer på och jag driver redan en och man kan säga att det jag tjänar på den är runt en fjärdedels vettig inkomst efter skatt. Jag arbetar med den kanske en kvart om dagen men jag vill ha mer förstår ni. Jag vill göra fler sidor, har hört att affiliates är bra, men hur marknadsför man de? Jo på någon sida och då är frågan vad är det för sida? Microniche? Niche? Forum? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag driver flera mindre nischsajter i microformat, som drar in pengar varje månad åt mig. Jag gillar att bygga små enkla och fungerande minisajter, som täcker ett sökord och ger folk vad de vill ha rent informationsmässigt och ibland klickar de även på någon av de AdSense annonser jag lagt upp på sajterna.
Det fungerar alltså fortfarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör så som Petter är inne på; gör något du gillar. Är du duktig på affärer så kan du tjäna pengar på det mesta, men är det något du brinner för så orkar du lägga den lilla extra tiden som gör att projektet så småningom lyckas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Samma här, har också en hel del microsajter liggandes som drar in ett par slantar. Rätt innehåll och rätt placering av adsense så går det fint även 2012
![]() Lycka till med vad du ska göra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som ninza säger:
Med rätt innehåll och rätt placering av AdSense eller annan form av annonsering går det alldeles utmärkt att tjäna pengar via nätet även 2012. Innan du bygger din nischsajt, så se till att det är i en nisch där det verkligen finns pengar att tjäna och att det finns annonsörer. Du kan enkelt kolla hur många Adwordsannonsörer det är vid en Googlesökning på ditt sökord. Ju fler annonsörer desto bättre. Då är kanske även konkurrensen hårdare, men du får se till att skapa en kraftfull liten nischsajt, som hamnar i topp hos Google. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|