FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är väldigt nära release till min nya sida. Den kommer innehålla en slags valuta per användare, vilket betyder att man ska kunna ta ut/sätta in pengar från/till kort och bank.
Det jag undrar är vilket är det smartaste alternativet? Vet om Paypal, men är de bäst när det kommer till räntor m.m? Vad kör stora sidor med? Räknar med ett par tusen insättningar och minst lika många utcheckningar i månaden. Tack på förhand, diskutera! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle även vara bra att veta hur lång tid det tar mellan olika transaktioner, då det är en viktig faktor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som är insatt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
PayPal är relativt dyrt men har två stora fördelar (som jag tycker är grymma):
- accepterar i princip allt. Kör du svensk / nordisk kortlösning på en internationell webbplats kommer du få väldigt mycket nekade transaktioner med påföljande kundtjänstärenden. - inga fasta kostnader. Utöver detta så är PayPals IPN enkelt att arbeta med och relativt väldokumenterat. Med PayPal har du en notifiering på betalningen omgående. Tveksamt om du får ränta, men tror inte du får det på bankerna heller? (Ring och fråga?). När det gäller priset på PayPal så har jag inte hört om någon som förhandlat. I vilket fall som helst, räknar du med ett tusental transaktioner varje månad, så ska du inte räkna med listavgifterna varför en ev. jämförelse här eller på t.ex. ehandel.se blir lite skev. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad är det de större sidorna använder, exempelvis inom betting? De har ju system så man skriver in kortnummer direkt hos dem, men vad jag förstår så skickas detta vidare till en tredje part då det krävs väldigt mycket för att ha tillstånd att hantera kortuppgifter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Gå in och kolla? :O
Är du säker på ett par tiotusentals betalningar per månad så låter det som om det är en traditionell upphandling du har att göra med! Det är bara att börja arbeta! Hitta många alternativ och ta reda på vad de ska ha betalt baserat på de tankar du har (genomsnittsbetalning och antal betalningar per månad samt andel kreditkort vs. betalkort och av dessa hur många som är utländska)? Inget företag kommer ge dig de bästa priserna om det inte är uppenbart att du frågar flera andra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte ute efter att förhandla, utan nyfiken på vad större företag använder sig av, då Paypal är mer inriktat på mindre.
Läste att för att ha rättighet att ha hand om kortuppgifter och dylikt måste du ha ett övervakat serverrum 24/7 och massa andra säkerhetsåtgärder, då känns det som att det borde finnas en tredjepart istället för att massvis av företag har sitt egna system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns en uppsjö lösningar, som sagt beroende av olika saker. Jag rekommenderar att du läser på ehandel punkt se för att sätta dig in i detta.
Du behöver inte PCI-certifiera dig, utan kan använda dig av t.ex. inlösenavtal hos bank och sedan servicebyrå som t.ex. DIBS. (detta endast för kort, ytterligare avtal krävs för bankbetalning, faktura osv). Det finns även företag som ger dig allt detta i en tjänst. Som sagt, läs på ovan nämnda sida under betallösningar samt sök i forumet, så hittar du. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
kolla in payoneer el paxum allternativt moneybookers, finns en hel del att välja mellan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|