FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Började med hemsidan igår, luigi.se och jag anser att den är färdig förutom på content där det ska skrivas fler artiklar om personer vid namn Luigi. Det ska helt enkelt vara en portal för alla med namnet Luigi om ni förstår. Det är tänkt att vara en micro niche site.. Tror ni att sidan har potential? Det är 18000 sökningar lokalt per månad (på sökorder Luigi) och tror ni att jag har någon chans överhuvudtaget att snappa upp någon tusen av de om jag jobbar aktivt med sidan? Hur kan man gå tillväga för att göra så att den klättrar upp i sökresultaten? Backlinks + content, är det allt? Hur många artiklar satsar man på att skriva/per dag/vecka/måndag/år, finns det någon punkt då man kan sluta skriva och gå vidare med nästa hemsida? Eller är jag helt enkelt för sent ute i micro niche sites världen? Temat verkar iallafall vara väldigt bra, fick på något sätt 11 besökare igår trots att domännamnet aktiverades igår och fick två klick (!) alltså är det ett otroligt bra tema för CTR.. Nästan 20%. Fast man kan inte slänga ut med siffror på bara 11 besökare.. Sidan: Luigi - Information om Luigi |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Svar hade uppskattats.
Hursomhelst, en fråga då, nu har sidan blivit indexerad och hamnat på sidan två, halvvägs upp, frågan är om det överhuvudtaget är möjligt att konkurrera ut wikipedia? Och sen, vart ska jag skaffa backlinks? Man ska ju helst ha något relaterad till ämnet, man vad är relaterat till namnet Luigi och vilka hemsidor kan man skaffa backlinks från då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite länkar som kanske inte går rätt? Typ den här: http://luigi.se.preview.citynetwork....i-marios-bror/
Sen, det känns lite gammalt att ha "klicka här"-länkar. Gör namnet klickbart istället? Alt. Läs mer om Luigi ... Har själv kommit fram till att det är bättre att bygga liknande sidor med hjälp av kategori-sidor alt. sidor istället för en stor inläggssida. I ditt fall så tillför ju inte menyn något värde, allt står ju på första sidan? Tolka mig rätt... jag ser inget fel i din webbplats. Hade ändå funderat om du inte ska ha en annan struktur? D.v.s. första-sidan, vem är Luigi, och lite lite text om varje, och sen möjlighet att läsa mer om varje enskild Luigi på andra sidor? På dessa sidor kan du antingen ha en stor sida om Luigi eller flera inlägg? Länklistan känns ganska irrelevant också? Aja! Lite feedback! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tror du det blir bra om jag gör första sidan till en statisk sida med samma innehåll som i inlägget "Vem är Luigi?" möjligen lite mer och sen säga att om man vill läsa mer om de olika kända Luigisarna som funnits genom tiderna, använda sig utav menyn åt höger? Hur ska jag fixa fler backlinks? Är på sida två nu på google på sökordet efter bara en backlink (härifrån) och frågan är vart man ska lägga sina backlinks för bästa effekt? Många rekommenderar på bloggar, men jag kan liksom inte hitta någon svensk blogg om Luigi eller liknande.. Tackar dig för din kritik! Tack så mycket!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Med all respekt kan jag nästan tycka att det är tvärtom. Om man gör det för ofta riskerar man ett penalty efter Googles senaste uppdateringar. Å andra sidan är väl en (eller ett par) sådana länkar helt ok. Kanske tom verkningsfulla.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet inte om min kritik var bra eller inte. Men något att tänka på!
När det gäller att göra första sidan mer statisk så hade jag gjort så som du föreslår om jag byggt liknande sidor som du idag. Precis som du föreslår, en toppmeny eller sidomeny för att lyfta fram de andra Luigis samt skrivit kort om varje Luigi på första sidan och en länk där de kan läsa mer! Backlinks... Ganska speciellt innehåll. Har inga bra idéer! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|