FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Funderar på om det är någon vänlig själ på WN som vet någonting om hur man införskaffar betalkort som fungerar att använda på internet (t ex Facebookannonsering) när man är minderårig. Läste runt lite och tydligen finns det flertalet minderåriga som har kort som fungerar på internet, medan kontaktpersonen på mitt bankkontor sa att detta inte är möjligt. Någon som vet nånting mer? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Maestro eller electron från valfri Svensk bank bör funka som är kopplat till ditt privatkonto.
Skillnaden mellan dem och mastercard och standard visa är avsaknandet av möjlig kredit sam att terminalen som betalningen sker genom måste ha koppling till mastercard/visa/bank? Lite osäker på de sista om det även gäller idag, var så för typ 15 år sen alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du minst 16 år gammal så tror jag inte det ska vara några större problem (om målsman samtycker förstås) men det skiljer sig kanske lite från bank till bank.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack, ni kan få föda mina barn allihopa.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det finns även "kontantkort" MasterCard på bland annat 7Eleven.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-- Liten bump här nu, men var inne på Länsförsäkringar för andra gången idag och fick då konto. Skulle från början få dosa också, han hade plockat fram den och allt, men tittade sedan på min legitimation igen och insåg att jag inte var 18 och därför inte kunde få det - en fråga nu då, kommer kortet fungera online i alla fall? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||