Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vara ifred....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-25, 13:58 #1
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mycket flitig postare
clonixs avatar

F-n att man inte kan få vara ifred längre från säljande företag...

Vi har en annons ute på AMS nu gällande att vi söker en ny säljare...
Annonsen lades ut för ca en vecka sedan och ca 10 mer eller mindre kända bemanningsföretag
har ringt och försökt sälja på sina tjänster och erbjudanden och mot en del får man nästan vara otrevlig för att dom
ska fatta att man inte är intresserad av det dom erbjuder.

Samma sak när vi för en stund sedan kollade upp vilken mobilleverantör vi skulle ha...
Man blev nästan förföljd av säljarna som tom. skickade sms och mail och ringde
"för att kolla läget. och om vi bestämt oss"......

JA! man har avgett en köpsignal... men det verkar som om vett och etikett inom sälj försvinner mer och mer....
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 14:21 #2
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Håller med. Kvaliten på säljare har sjunkit. Det hänger ofta ihop med att företaget har ett kundhanteringssystem som bla säger att du ska följa upp en offert efter tex 4 dagar. Säljaren vill få bort den där uppföljningensmarkeringen och ringer även om dom i bakhuvudet vet att dom borde vänta några dagar till. Sen sitter chefer och granskar resultat i kundhanteringssystemet vilket ger mer press på säljaren. Säljaren är på dig eftersom dom vill ha en bra statistik...
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 15:51 #3
clonixs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
clonixs avatar

Man ska alltid sikta mot bra statistik och resultat!

Men det som retar mig är när rekryteringsföretagen "scannar" AMS efter nya annonser och ringer sedan dessa företag....

"Hejsan jag ringer från ........ och undrar om det är du som har hand om rekryteringen i företaget samt annonsen som ligger på AMS hemsida"

Jaa det stämmer!

"Va bra då har jag ett unikt erbjudande till dej... för endast (femsiffrigt belopp) så tar vi fram en handfull kandidater som passar det du söker....bla bla bla"

...... Visst deras kandidater dom plockar fram är kanske bra men nu är det ju egentligen så att jag lade ut annonsen på AMS till att börja med och vill ha frihet att själv bestämma hur jag rekryterar folk.

Det här är väl i princip samma sak som blocket råkat ut för..... lade man ut annons där förut var det inte omöjligt att andra annonssidor ringde upp en och fråga om man ville annonsera även hos dom.

Numera kan man anmäla sådant hos blocket... man kanske skulle tipsa AMS om att införa samma sak...
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017