FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tog nyss en snabbtitt på en av våra Facebooksidor och hur rabattkoden vi publicerar på Facebook korrelerar med försäljningen. Har väldigt lite data, men har kollat på 2-månadersperioder innan vi lanserade Timeline jämfört med efteråt. Period 1-3 avser innan Timeline, period 4 efter:
Period 1: 1,6% av totala sales Period 2: 1,8% Period 3: 1,9% Period 4: 2,2% Antal försäljningar under dessa perioder har varit mer eller mindre konstanta, med vissa säsongsrelaterade avvikelser. Detta är alltså personer som använt rabattkoden som vi har på vår Facebooksida i samband med att de gjort sitt köp. Verkar som om den ökade synligheten (direkt när man kommer in på sidan bredvid Photos) jämfört med i en tabb på vänstersidan verkar öka försäljningen något. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig framöver. Då jag bara har data för en tvåmånadersperiod efter Timelines är det svårt att än så länge sia om huruvida det enbart är en slump eller om den ökade synligheten får fler personer att använda rabattkoden som finns på Facebook. Vad är era erfarenheter av Facebook Timelines för företagssidor just när det gäller denna aspekt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den ökar ju hela tiden så det är nog svårt att dra några slutsatser än.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Absolut, dock en mycket större ökning än tidigare. Självklart kan detta bero på andra faktorer också, t.ex. ökning i antal medlemmar på Facebooksidan vilket i sin tur gör att spridningen för varje postning blir större vilket leder till att fler får reda på tjänsten genom Facebook.
Lite därför jag undrade om andra har liknande erfarenheter av nya Facebook Timelines. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|