FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Jag behöver hjälp av någon som kan facebook bättre än jag. Jag använder facebook, ja, men inte särskillt mycket. Jag skriver inte långa romaner om mitt liv och vad jag ätit idag, där av är jag inte så hemma på detta. Jag skaffade ett facebook konto för mitt företag för ett tag sedan och har väl uppat där ibland, dock ganska sällan, men ska försöka bli bättre på det då jag tror det är en bra kanal för att hitta nya kunder. Håller nu på och sätter upp en ny webshop med en helt annan inriktning. Ska nu givetvis regga ett nytt konto för den sidan. Men..hur gör jag? Jag gick på regga nytt konto, valde som företag. Av någon konstig anledning så säger den "Ange en giltig e-postadress", måste jag koppla "företagskontot" till ett privat konto? Måste jag alltså regga sidan med mitt privata face-konto? Tusen tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man administrerar oftast sina facebooksidor genom sitt vanliga privata konto.
Du behöver givetvis inte använda ditt privata konto till annat än att logga in med om du inte vill. När du är inloggad klickar du dig bara vidare till din sida som du då kan administrera och uppdatera. Du behöver alltså bara ha ett konto. De sidor du skapar när du är inloggad blir automatiskt kopplade till ditt konto så att du kan administrera dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men är det då inte konstigt att jag inte kan regga med en mail adress som jag vet fungerar.
Om jag fattar dig rätt så är det alltså enklast att skapa en ny sida när jag redan är inloggad på mig.. Right or wrong? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Smidigare att ha alla sidor på ett konto så du får alla notifieringar dit och slipper logga in och ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Företag ska alltså inte använda "profiler" utan "pages". Använder du ett vanligt konto till ditt företag är det stor risk att det blir avstängt. Sätt upp pages till dina företag istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu fattar jag tyvärr inte igen..
![]() Förklara Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror att Anders menar att du skall ha vanliga fanpages/sidor, och inte vanliga användare till dina företagssidor.
Anders kanske missuppfatta frågan men hur som helst så tror jag att han menar att du inte skall ha en användare på facebook som heter t.ex WN WebmasterNetwork AB som du sedan kan ha vänner på, utan då skall du istället ha en fanpage/vanlig sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ordet "admin" eller "info".. dvs admin@domän.se info@domän.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du skall inte ha ett nytt konto för ditt företag utan skapa en sida på facebook. Sidan skapar du med ditt privata användarkonto, du kan sedan administrera företags-sidan genom ditt privata konto. När du går in på sidan kan du välja om du vill göra inlägg i egenskap av ditt privata konto eller i egenskap av företags-sidan.
Skapa inte flera olika login på facebook, ett login kontrollerar alla dina sidor. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|