FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har försökt kolla på forumet men hittar ingenting som riktigt matchar det jag är ute efter.
Jag håller på att byta plattform för e-handeln men vill ju behålla de gamla länkarna med 301-redirects och det funkar perfekt på produkterna, men för kategorierna inträffar omskrivning av alla a href så att min regel inträffar lite oväntat. Det jag vill göra är: Redirect 301 ^sockel-gu10$ /category.php?id_category=8 Redirect 301 ^efter-sockel/sockel-gu10$ /category.php?id_category=8 Problemet är att Redirect inte verkar lyssna på ^och & så om jag i stället ändrar till nedan kommer det att fungera. Redirect 301 /sockel-gu10 /category.php?id_category=8 Redirect 301 /efter-sockel/sockel-gu10 /category.php?id_category=8 Problemet inträffar när man har en produkt under sockel-gu10 som t.ex. /sockel-gu10/44-philips-myvision-led-spot-4w-varmvit-165-lm-gu10.html och då kommer den givetvis att matcha mot regeln som inte innehåller ^ och & vilket gör att alla produkter skrivs om till /sockel-gu10/ i stället för originalet som är /8-sockel-gu10/44-philips-myvision-led-spot-4w-varmvit-165-lm-gu10.html Hur får jag en Redirect att inte påverka HTML så den skriver om länkarna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ibland är det man letar närmare en förklaring än man tror. Jag var övertygad om att länkarna skrevs om via en modul, men det visar sig att länkarna skrevs om av Prestashop själv som inte inkluderade kategorins identitet i länken till produkten. Därför blev länken till en produkt:
/sockel-gu10/44-philips-myvision-led-spot-4w-varmvit-165-lm-gu10.html Länken till kategorin när man går direkt mot kategorin var fortfarande: /8-sockel-gu10 Nu går det att fortsätta leta orsaken till problemet då den matchar för brett fortfarande när det inte finns med ^ och $ i regeln. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|