FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänkte sälja ett kul koncept som är baserat på Wordpress och som har en schysst domän.
Idén Jag fick idén när jag fick ungefär 1 massmejl i veckan då någon ny hade börjat, något som innebar att den mailtråden uppdaterades varje gång någon skrev någonting. Efter några veckor blev det väldigt tröttsamt - så jag gjorde denna sidan. När jag var på möte hos Spotify Sverige så hade dem samma "problem", att det var för mycket massmejlande då någon ny anställdes. Man får inte heller samma chans att säga "välkommen!" till någon ny på jobbet. Vad jag tänkte var en enkel Wordpress, då den har funktionen att vem som helst kan kommentera på ett inlägg eller en sida. Jag skalade ner en wordpress till ett snyggt och rent utseende och gjorde så att man kan fylla i ett formulär med bild på den nyanställde, namn samt beskrivning. Formuläret skickas till en mail och därefter ska den läggas upp manuellt. Denna process fungerar i liten skala, men inte i stor. Därför säljer jag projektet till någon som kan tänka sig att automatisera allting. Hur tjänar man pengar på Welly? Well, Adsense is your friend. ![]() Varför heter den Welly.me? Jag tänkte "Welcome -> Welly" och toppdomänen ".me" så att det blev något man skulle kunna säga. "Welly me" (Welcome me!). Talk money! Domän + Tema (inkl. licensen för temat) + Innehållet. Fast pris på 1000 kr exkl. moms. (Jepp, alldeles för billigt). |
|||
![]() |
![]() |
|
|