FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Har nu gjort en webbsida åt en kompis som är fotograf. Målet var minimalistisk och enkelt att lägga till nya fotofoldrar. Han kan nu bara ladda upp nya foldrar och då visas dessa direkt på sidan utan något mer jobb (se portfolio). Allt gjort med 3 php filer och separata textfiler för content, som han själv redigerar med ett enklare cms som jag har gjort. Fotovisning sköts med fancybox/jquery. Känns designen ok? Något jag missat? Länk till sidan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Loggan känns inte så tilltalande.
För övrigt så känns väl sidan ok, inte wow, men inte usch. Jag hade nog själv försökt att sätta kategorierna mer åt vänster då dem nästan försvinner längst upp till höger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tack för feedbacken xciso ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är väl inte helt förtjust i loggan men om han redan har den så gäller det kanske att bygga utifrån den istället för att "klämma dit den" alternativt göra den mindre och därmed mindre dominant på sidan.
Jag klarar inte själva sidan - jag orkar inte med sidor som skriker till mig. Jag tänker på att allt är i versaler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej nej nej, säger mina ögon.
Är med på Cliffans spår, sidan kan inte "bara" använda VERSALER. Kan inte sluta skratta åt minen Stefan gör när han fotar där nere till höger, bra ide men inte med den bilden. Jag skulle också se över texten, behövs verkligen filas lite på. Om nu sidan ska vara minimalistisk med mening, är länkar verkligen motiverat med så stor plats på sidan? Det känns som tumnaglarna är för små. Jag skulle hellre se stora fläskiga bilder om det nu är bilder man ska sälja (vilket jag gissar på är syftet med sidan, eller ja iallafall för å få fler uppdrag att fota). Titta på rewrites också så kan du byta ut http://photobystefan.se/?mp=PORTFOLIO mot http://photobystefan.se/portfolio Så synd att sidan inte är i klass med hans bilder, några bilder är ju helt kanon, medans sidans layout drar ner hela upplevelsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Texten ändrad till "lugnare" version. Uppenbarligen är vi ju många med olika upplösning det är ju klart. Har nu justerat bilderna så att de blir olika stora beroende på webbläsarfönster. Dock inte ändrat sidan "portfolio" än (Skall skaffa bilder med högre upplösning först). Bilden i hörnet är bytt även om jag tyckte den var ganska bra. Skall kolla på rewrites under veckan. Tackar för tipset ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mina tips:
1. Byt logga. En amatörmässig logga dödar förtroende direkt, i alla fall hos mig 2. Det här att lägga element ute i hörnen känns väl sådär. Fundera på om du inte ska köra lite mer "traditionellt" och kika på en grid-baserad design. 3. Lite tunnt med kontaktmöjligheter. Du bör kanske ha med telefon och besöksadress, samt organisationsnummer. 4. Om mig-delen känns lite oarbetad: Citat:
5. Jag tycker personligen att det är irriterande när det inte finns prisuppgifter, om så bara "från"-priser. Okej, det var allt. ![]() Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Svar: 1. Håller med och den lär antagligen ändras med tiden. Men just nu får den ligga kvar då han inte prioriterar uppdatering av den nu när han har den loggan på kläder osv. 2. Smaksak, men sant en tanke. 3. Mycket bra, skall in. Tack. 4. Sant, lite mer lär han skriva in (han läser detta). Sen finns ju också omdömes sidan som jag tycker känns som att den ger mer. 5. Är uppdaterat. Helt klart en viktig bit. Tack. (Blir dock bara en mindre per timme info då det finns så många olika scenarier) Senast redigerad av P3N den 2012-02-21 klockan 14:08 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|