Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Annonsering, klick och beteénde..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-31, 09:03 #1
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Standard Annonsering, klick och beteénde..

Jag tänkte vi kunde diskutera detta och varför en del kanske gör det.

Sen jag började som lekman inom webbranschen så klickar jag aldrig på annonser och jag köper aldrig något igenom att jag klickar på en annons, förutom på reward-siter där jag är medlem då Kanske är jag lite arbetsskadad och klickar därför aldrig på annonser på webbsidor som jag besöker.

Men om man ser på Aftonbladet, dom tar väl betalt per klick, allt som oftast? Om folk skulle sluta klicka på annonserna, då skulle väl inte Aftonbladet tjäna så mycket pengar? Och varför måste vi människor promt klicka på en annons för? Vi är många som tjänar pengar på att folk klickar på våra annonser men varför gör dom det? Kan dom inte söka på google istället på företaget? Eller kan det vara så att dom gillar sidan och vill sponsra sidan och därför klickar på annonsen?

Det som jag inte riktigt förstår är, om man ser en banner med ett intressant erbjudande eller ett företag som säljer något som jag behöver, varför går man inte på google och söker då eller kanske väntar 3-4 veckor innan man söker upp företaget för då får inte företaget som har annonsen betalat för iSale (rätta mig gärna om jag har fel). Komplett annonserar ofta på Aftonbladet ser jag, om jag då ser något erbjudande på en annons, då går jag till google eller så går jag direkt till komplett (inte att jag klickar på annonsen) och tittar på erbjudandet.

Varför funkar vi människor som så att vi klickar på annonser och köper igenom annonser? Som exempel så finns det redan affiliate-sidor som exempel, du googlar på bredband och kommer in på en sida där olika företag finns och man kan beställa bredband direkt på sidan. Gör man det, ja då tjänar ägaren för sidan på detta, varför inte gå till sidan och beställa direkt (telia exempelvis)?

Exempel. På gratisbio kan man annonsera och betala för klick. Om nu ingen klickar på annonsen, ja då får jag gratis exponering, inte sant? När dom ser annonsen, då kan dom väl googla istället? Så brukar jag göra i alla fall som jag skrev här längre upp.

Är det bara jag som är arbetsskadad eller finns det fler än jag som aldrig klickar på annonser eller köper något via en annons?

Senast redigerad av jkwebb den 2012-01-31 klockan 09:06
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017