FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Jag har tidigare enbart kört Adsense men tänkte satsa mer på affiliateannonsering nu. Jag har en sida vars affiliatelänkar har fått 85 klick på 20 dagar. Nischen är bärbara datorer och jag kör Zanox NetonNet deal. (om någon har tips på fler affiliatedeals för andra nätbutiker kring bärbara datorer får ni gärna posta dessa) Inget har hittills lett till någon sale. Någon som har bra erfarenhet av denna nisch? Vad kan jag ha för förväntningar? mvh K |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dell (Tradedoubler) har en del deals och rabattkoder, annars är tipset att själv kolla runt efter bra erbjudanden från relevanta nätbutiker med affiliateprogram, t.ex. Webhallen (CJ) och CDON (Tradedoubler).
Kollar jag de senaste 2-3 åren så leder omkring 1% av klicken inom nischen "bärbara datorer" till försäljning för mig (så du kanske får en försäljning snart..). Eventuellt vill du kolla in annonser för mobilt bredband (har konverterat något bättre) och antivirusprogram (ofta många erbjudanden) också. Senast redigerad av HenrikAI den 2012-01-26 klockan 09:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ha inte för höga förväntningar. Jag har haft 518 klick och 4 sales bara.
Adsense är bra på de viset att man får betalt per klick men o andra sidan kan man förlora en del på det om man skulle konvertera många sales. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren, då sänker jag mina förväntningar rejält för min sida när det gäller dom annonserna
![]() Ska absolut kika in mobilt bredband Om någon har fler tips på konverterande kategorier som skulle kunna passa in på en teknik/pryl/dator-relaterad site så dela gärna med er ![]() Jag är total noob när det kommer till affiliatemarknadsföring och tar gärna emot alla tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
ABST = Always be split testing.
Testa köra 50% adsense och 50% affiliateprogram eller kör affiliate en månad och adsense andra månaden. Flytta runt annonsblocken, egna banners vs klara hos nätverken. Det finns pengar i alla nischer, man måste testa testa testa.. Datorer kan vara lite svårt då det är en lite dyrare produkt. Lycka till på din resa in i affiliate världen |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|