FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Blev precis uppringd av ett företag som kallade sig Google...tjänsten. Företaget ville prata om sökorden som vi har och så nämnde han några ord som vi kör på Adwords. Fort därefter frågade han om vi skulle fortsätta köra som vi gjort tidigare. Det kändes inte alls reko och påmindes om Eniros strategier. "Hej, jag vill bara kontrollera uppgifterna" = 2000 kr i faktura efteråt. Kollade Allabolag och företaget registrerades 2011. Sökte efter ägaren på företaget: http://www.121.nu/onetoone/foretag/nemedia-ab/personer Ringde från 0721787730, ett telefonnummer som är satt på neMedia AB. http://www.hitta.se/ViewDetailsPink....erResult=False Jag känner ingen trust när ägaren är 22 år gammal, bor hemma hos sin föräldrar och försöker sälja in tjänster på samma sätt som Eniro gör... Nån annan som fått samtal från dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter som annonskonsulterna. GTO är nog bara att lägga på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den där metoden har uppmärksammats en hel del i media - såväl internet och tidningar som TV. Frågan är väl om det gör folk mer uppmärksamma och försiktiga eller om det istället dyker upp fler sådana bedragare. Det enda rätta är att lägga på direkt, anmäla och bestrida alla fakturor de skickar ut.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eniros strategier är inte vackra i vissa lägen. Vi blev uppringda och fick ett förslag på lite sökord och annat. Dum som jag var så lyssnade jag i stället för att bara lägga på.
Lite senare kom en bekräftelse på deras förslag, utan att vi sagt ja. Jag frågade dem varför men fick inget svar och blev en aning upprörd när det kom en fakturapåminnelse på en faktura som vi aldrig fått ooch två dagar senare också inkasso. Bestred naturligtvis, men de hävdar att vi muntligt godkänt avtalet och jag må vara förvirrad, men det skulle avra första gången i mitt liv jag inte kommer ihåg att jag godkänt ett avtal. Det finns ingen inspelning eller liknande heler, för den bad jag om, men nu stå ord emot ord så vi får väl se vart det tar vägen. Så från och med dess är de alltid adjö till ALLA säljare som ringer upp utan att vi pratat med dem innan på eget initiativ. Fler som har liknande Eniroerfarenheter?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är bara att slänga på luren. Passa dig speciellt för 121.nu
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hyggligt namn dem hittade också... Bara ett ord i deras företagsnamn som skiljer sig från vårt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|