FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt ajour.se har flera svenska domäner hackats nyligen och dess användardatabaser är ute på vift (länkarna hittas i artikeln). De andra sajterna verkar ha tagits ner medan supergratis.se och gratisgodis.se är uppe igen, dock har domänägaren valt att inte gå ut med någon information på sajterna.
Senast redigerad av jayzee den 2012-01-03 klockan 10:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, vem litar inte på en sajt som heter supergratis.se
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ärligt talat tror jag att många förväntar sig säkerhet oavsett var de registrerar sig. Jag hoppas att dem som registerat sig vänder sig till Datainspektionen för att få det utrett hur väl de hanterat de personuppgifter som registrerats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror att bristande säkerhet är ett rätt vanlig företeelse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enligt vad jag har hört har dom inte gjort detta för att visa hur dålig säkerhet de finns på sidorna, dom gjorde de för att ge igen för att supergratis & gratisgodis har lurat sina kunder i ett halv år.
Dom har tydligen inte skickat ut något på ett halv år, de är vad som sägs och skrivs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Blir föga förvånad, senaste Twitter-inlägget är från 1 Juli och sen att de/han väljer att bara smälla upp sidan igen utan att tala om att deras registrerade användare kan ligga pyrt till är extremt dåligt, på gränsen till brottsligt enligt mig.
Senast redigerad av jayzee den 2012-01-03 klockan 13:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gyllenflykt - Jag tycker inte du är så trovärdig källa när du som konkurrent går in och säger att ordrar inte skickas.
Ang. säkerheten så kom "hackaren" över ett lösenord till ett Loopiakonto. Alla användares lösenord var ju krypterade och många även saltade. Senast redigerad av c00kie den 2012-01-03 klockan 15:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur kom h*n över lösenordet till ett Loopia-konto?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skrev bara vad jag har sett som har skrivits på internet, påstår inte att jag har rätt om det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|