FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Söker utländsk arbetskraft i form av indier, iranier, etc.
har tidigare använt mig av vWorker etc, men har blandad erfarenhet av det. Söker därför tips på vilka ni själva har använt. Jag söker alltså folk som är sanslöst duktig på kod (lamp), api:er och jquery/ajax, vi söker 2-3 personer som kan ta ett projekt heltid i till att börja med 6-12 månader, och sen fast intill vidare om satsningen bär. Idealet är väl en byrå där de som tar uppdraget känner varandra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag använder odesk.com och det har funkat bra för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Testa freelancer.com. Jag har bäst erfarenhet från östeuropeer och sydamerikaner men det är ju en grov generalisering
![]() Några tips på vägen:
Snåla aldrig på förarbetet. Det kan kosta dig mycket huvudvärk och pengar om det är ett dåligt förarbete även om vissa saker ibland känns självklara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tack för tipset, Det billigaste blir det definitivt inte, vi kommer att betala ut skälig månadslön för alla 3 vi tar in. Kravspec är i hamn, vi kommer också att ha en svensk utvecklare som sitter som projektledare och tar all kommunikation direkt med dom. OBS: det är därför också viktigt att vi kan ha direkt kontakt med firman/konsulterna, och att det inte måste gå genom någon portal (som det var på vWorker). Gant schema måste jag kolla upp vad det är för något. Angående budget så ska det inte heller vara något problem. Budgeten är på 1 milj kr till marknadsföring utveckling och hosting. Då tar vi själva inte ut någon lön i det. Senast redigerad av FredrikNas den 2012-01-02 klockan 14:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Remit är ett bra svenskt företag som hyr ut duktiga PHP-utvecklare som är baserade i Ukraina.
Ni styr dem som om de vore er anställda så ni bör ha en projektledare(här i Sverige) som och något bra nät baserat verktyg för att leda arbetet. Jag tror ni skulle kunna hitta en bra match där. http://www.remit.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En viktig sak att tänka på är att verkligen anlita folk med bra språkkunskaper i engelska, för många som missuppfattar eller inte förstår delar av uppdrag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis, gick på en riktig smäll för några år sedan där jag anlitade en firma via freelancer och fick något som såg ut som sovjet kod från -89 med frames å skit.. orkade inte ens klaga utan tog förlusten och valde ny firma efter att jag hade betalat. Det var helt solklart att dom aldrig skulle klara att förstå vad jag menade, eller hade den hävdade kunskapen som jag spec:ade
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"Gantt charts", ett enkelt hjälpmedel, och faktiskt ett absolut krav i många formella sammanhang, t.ex. när man söker forskningsmedel från EU. Det är dock inget avancerat, utan något man lätt skapar i Excel eller motsvarande: http://en.wikipedia.org/wiki/Gantt_chart |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ska sätta mig och pilla ihop ett sådant ![]() |
|||