FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
ibland blir man bara så trött.
Kunden mailar och ber om länk till en skrivare (skulle köpa bläck) Råkar vara ledig och svara inom en minut, får ytterligare ett mail med följdfrågor. Svarar igen omgående. Kunden lägger en beställning på en bläckpatron (229:- ) betalar med kort. Samtidigt fyller han i vår utvärdering med följande. " Okej men får jag det inte fraktfritt blir jag besviken" Har ni lika bortskämda kunder? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Definiera bortskämd?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror väl på största delen är korkade och inte fattar att saker kostar pengar, även om man har fraktfritt så får man lägga den kostnaden på produkten istället.
Bortskämd är väl fel ord, totalt korkad bättre ord. Många förstår inte att saker kostar pengar och kunden ändå får betala kostnaderna ändå, dom som har fraktfritt har det ju endast för folk är så jävla korkade och tror att dom gör en bra affär :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Första gången på länge Patrikweb skriver något vettigt
![]() Jag instämmer helt, dock så förstår jag inte varför man skriver fraktfritt. Kan väl istället skriva "GRATIS frakt", så ser det bättre ut. (Iofs kanske man skriver fraktfritt för att kunna slippa betala tillbaks fraktkostnaden vid ev. återköp med ångerrätt. Nån får rätta mig om jag har fel.) Aja, korkat är det iallafall men det säljer och det är väl det som är poängen! ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag brukar säga att: Kunder är fiskmåsar med glimten i ögat.
Har inte kunden förstått något så beror det oftast på att företaget är otydliga i sin beskrivning. Jag är själv e-handlare och stöter på problem med missnöjda kunder varje dag. De är aldrig missnöjda över produkten och oftast inte över leveranstiderna. För några dagar sedan hade vi en kund som hade en sen leverans dock. Av någon konstig anledning så hade paketet inte kommit fram till hennes ombud utan till ett helt annat ombud någon annan stans i Sverige, vi gjorde allt vi kunde för att paketet skulle komma fram till henne. Vi skickade tom ut en ny produkt när hon klagade första gången på att det ej hade kommit fram. Så nu fick hon två paket. Varav den ena blev grovt försenad. Hon kunde själv spåra första paketet och såg att felet inte låg hos oss. Kunden ringer in och är fly förbannad. Jag avvaktar tills kunden har skrikit av sig. Jag ställer frågan om vad hon vill att vi ska göra för att hon ska känna sig nöjd och hon säger. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Då får man väl skriva gratis frakt från vårt lager, utan krav på köpa något. Sedan att det blir svårt frakta något om man inte köpt något är väl annan sak.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|