FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Vi arbetar som konsulter mot timarvode. Det saknas en funktion i vårt CRM system för att rapportera tiden vi lägger på varje kund, dvs. faktureringsunderlaget. Har ni något tips på en tjänst eller ett system som vi kan rapportera tiden vi lägger på våra kunder? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De flesta konsulter jag känner gör det i excel...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har tillsammans med en kund byggt ett system som är speciellt anpassat för att arbeta för konsulter. Vi är precis i lanseringsskedet. Något som kan vara intressant? Det finns idag ett administratörsgränssnitt, REST-api så man kan integrera det i andra applikationer och en iPhone-applikation finns idag.
Själva har vi integrerat det direkt i Kayako så man kan göra sin tidrapportering där. (om detta anses vara reklam så radera det) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte hur mycket jag får nämna här på grund av egenreklam men är du intresserad av ett webbaserat försystem (all indata som tider och körjournaler för att sedan få ut underlag för din bokföring osv) kan du ta en titt på TimeApp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.getharvest.com/
Bra grejer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad använder ni för faktureringssystem idag? Kolla i så fall om denna leverantör redan har ett tidrapporteringssystem som integreras snyggt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är kanske inte det bästa men jag gillade Artologiks TIME. Det är dessutom gratis för upp till tre användare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag jobbar idag med ärendehanteringssystemet Jira där det också går att logga arbetstid.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag använder Toggl (www.toggl.com). Oerhört enkelt att använda, och bra och tydliga rapporter får man ut. Med deras gratistjänst får man grundläggande tidrapportering för en användare och med betalversion får man flera användare, logga på rapporter samt massa annat trevligt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|