FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en blogg där jag skriver om olika erbjudanden från tex Tradedoubler etc. Problemet med dessa erbjudanden är att de ofta är ganska kortlivade. De kanske är aktuella några månader för att sedan plockas bort av annonsören.
Eftersom jag inte vill ha en blogg full med erbjudanden som är inaktuella och inte fungerar längre funderar jag på vad jag ska göra med alla dessa inlägg. Vad tycker Google om att man bara raderar inlägg med jämna mellanrum vilket skapar en hel del 404 sidor? Ska jag plocka bort inlägget och göra en 301 till starsidan istället? Problemet är att erbjudandet kanske handlade om bildäck och startsidan är optimerad för ordet "erbjudanden". En annan sak är att om det varit ett erbjudande som pågått länge och som jag ansett vara av extra värde har jag kanske byggt en del länkar till just det inlägget och fått upp till PR1-PR2. Då känns det som det vore bra att kunna ta vara på länkkraften i detta inlägg och inte bara radera det. |
||
![]() |
![]() |
|
|