FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Man har tidigare bott i Umeå och haft BBB 100 mbit.
Men har sedan slutet på april varit utan internet till för ca 2 veckor sen då jag vart less på att vänta och skaffade mig ett 56k modem. För ca 3 veckor sen fick jag mitt ADSL modem och skulle koppla upp mig och har sen dess aldrig kunnat surfa med min ADSL anslutning. BBB skyller på telestationen, de som sköter telestationen säger att det är fel på telefonledningen (telia´s fel) och ja... Felanmälning på felanmälning och här drabbas jag. Då är min fråga, vad ska man göra, ska man byta till Telia eller något? Något som fungerar..... Sitta med 56k modem är inte så upphetsande.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Telia är lite dyrare men det är mycket fördelar med telia också, jag har inte haft några problem med dom förutom några få avgrävningar, och fördelen med att ha både telefoni och bredband hos dom gör att man har en helhetslösning man kan lita på.
Telia är den bästa leverantören, oavsett vad någon annan säger, om man ser det ifrån ett företagsmässigt perspektiv istället för "tanka-så-mycket-porr-som-möjligt". Kör på telia så har du garanterat en snabbare lösning ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jo, har suttit i över en halvtimme i BBB´s kundtjänst kö...så fort jag kommer fram blir det hejdå...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även jag anser att Telia är en bra totalleverantör, även om jag har just bredband från Adamo/Song/TDC. Verkar som deras nät är mycket mycket mycket stabilt. Avbrotten är ytterst ovanliga.
En sökning på ADSL + BBB visar på att det finns JÄTTEMÅNGA som har stora problem och jag skulle avråda starkt från att teckna sig för den tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Din hjälp blir nog bara ett svar till som söger - BYT!
Körde (betalade) ett år 04-05 och det strulade i stort sätt 3-5 gånger i veckan. Sedan fick jag möjlighet till Comhem med 24 Mbit för bara 440kr/månaden! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|