FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Dustin har jag handlat från i många år, har aldrig varit problem och alltid varit RIKTIGT nöjd med allt från leverans till kundservice. Så när jag skulle ha en ny större skrivare till företaget löstes detta givetvis med en leasing från Dustin Financial Services. Allt fungerade bra fram tills jag flyttade, då dök ingen faktura upp och jag kontakta dustin för att kontrollera varför. Eftersändning hade inte fungerat utan det hade brustit i deras rutiner så adress uppdaterades och jag fick min faktura.
Tiden löper på och för drygt en månad sedan kommer ett inkassokrav från dustin istället, jag har inte betalat mina fakturor och har ärligt talat helt missat att dom inte dykt upp (Betalas kvartalsvis) Dustin Financial Services ger mig ett kyligt svar i telefon och verkar mest tycka att jag ska betala mina fakturor i tid och sluta gnälla. Inkassokravet gäller och inget dom kan ändra på. Efter MÅNGA samtal visar det sig dock att Dustin har skickat fakturor till fel namn och posten har sänt dessa tillbaks till Dustin. Dustin medger återigen att dom brustit i sina rutiner och ska verkligen se över dem och ber så hemskt mycket om ursäkt. Nu dimper det ner en hög med fakturor som jag tydligen missat, betalar dessa och funderar inte mer på saken utan är nöjd att inkassokravet mot mig är borta och allt är ur världen. Men idag dimper det ned ytterligare påminnelser från Dustin som dom hävdar att jag inte betalt, så bara att gräva i bokförningen och undersöka saken igen ... Möjligen har jag missat den och möjligen borde jag då ha kontrollerat saken bättre sist men jag trodde i min envishet att Dustin faktiskt skickade alla fakturor jag missat. Ringer dustin och blir i växeln kopplad till en person som ska hjälpa mig efter att ha förklarat läget. Denna person får jag förklara ärendet för igen vilket förljs av "Vänta lite" och så svarar växeln, sedan upprepas detta inte mindre än tre gånger innan jag slutligen får tala med rätt person som efter att jag förklarat läget ber så hemskt mycket om ursäkt och förstår att jag är irriterad och att deras rutiner måste ses över. Vet inte vad jag vill med detta inlägg riktigt mer än att kanske avreagera mig lite samt lägga ut ett varnande finger för Dustin, jag var trots allt rätt nära att åka på en betalningsanmärkning tack vare dom. Hade jag inte stått på mig och ringt och ringt skulle jag fått betala mitt inkassokrav med hutlösa avgifter och kostnader eller få en anmärkning. Dustins leasingavtal har även en riktigt ful paragraf vilket jag missat. Den innebär att om du inte betalar din faktura i tid kommer dustin kräva dig på HELA leasingsumman inklusive det du redan har betalt + avgifter för inkasso osv. Mitt inkassokrav var högre än om jag skulle köpt skrivaren kontant trots att jag haft de i 1,5 år. Kanske har Dustin blivit lite för stora och därmed inte bryr sig så mycket om sina kunder längre? Är mycket irriterad över rätt mycket med dom nu, och funderar på om jag någonsin kommer handla där igen trots att jag till 99% har gjort samtliga inköp där både i företag som privat de senaste 10-15 åren. Senast redigerad av MikaelB den 2011-11-22 klockan 15:56 |
|||
![]() |
![]() |
|
|