Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Möjlighet att använda mer än ett omvandlingskriterium med Google Adwords?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-11, 15:33 #1
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard Möjlighet att använda mer än ett omvandlingskriterium med Google Adwords?

Hej!

Jag driver en sida med en handfull tusen unika besökare i månaden, och driver direkt försäljning genom sidan. Det är enkelt att spåra köp som sker via kort eller faktura med en fast prissumma.

Vi har dock även löpande timtjänster som inte kan spåras idag eftersom man måste ta kontakt med oss för att kunna starta den tjänsten, det vanligaste förfarandet där är att människor lämnar uppgifter och blir sedan kontaktade och förhoppningsvis kunder.

Jag skulle dock vilja spåra detta, nämligen hur många av våra besökare som exempelvis lämnar en epostadress eller ett telefonnummer där de önskar mer information. Dessa kontaktas dagligen och det vore väldigt intressant att kunna föra statistik över vilka sidor som idag genererar "intresseanmälningar" och vilka sökord som gör det. Man kan lämna dessa uppgifter på alla relevanta landningssidor.

Jag vill alltså ha två omvandlingskriterier i Adwords, dels kostnad per konkreta köp men också kostnad per dessa lämnade uppgifter. Är det möjligt att ha dubbla omvandlingskoder enligt Google eller kommer det att ställa till problem?

Tack på förhand!
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017