Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobilt bredband + IP telefoniväxel = fail?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-03, 10:09 #1
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard Mobilt bredband + IP telefoniväxel = fail?

Hej

Vi delar lokaler med ett gäng andra företag. Vi delar även en 4 Mbit/s ADSL linje vilket fungerar hemskt dåligt. Kontraktet på lokalen löper ut om 3 månader så att skaffa en fast linje är nog inte aktuellt pga bindningstider etc. Vi har en IP telefoniväxel (centrexcom) och kvalitén på samtalen är riktigt dålig. Många samtal kan man inte höra något alls och det kan vara en hel dag som telefonerna är obrukbara. Vad som gör det ännu värre är att vi är en kundservice och vi har 4 medarbetare som större delen av dagen sitter i telefon.

I nya lokalerna har vi en bättre internetuppkoplling, men vi kan inte ha detta problemet i 3 månader till. Vi har kontor på Kungsholmen i Stockholm innerstad, så jag antar att vi har bra teckning. Så min fråga är: Tror ni att det bästa mobila bredbandet kan hantera 4 IP telefoner som är igång samtidigt?

Vad jag lärt mig så är stabliteten det absolut viktigaste för kvalitén och funktionen i IP-telefoni. Frågan är om det bästa mobila bredbandet här i stockholm är tillräckligt bra?

Om ni tror att det skulle fungera. Vem har då det bästa och mest stabila mobila bredbandet?
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017