FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google lanserar Google Analytics med betalkonto (premiumkonto)
http://analytics.blogspot.com/2011/0...s-premium.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag sitter och väntar på att dom ska fixa måndag som första veckodag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är motsvarande 975.000 kronor, i dagens penningvärde.
En knapp miljon för denna tjänst. Det troliga är att kunderna blir lätträknade. Eller också ett sätt att på sätt och vis konkurrera med alla SEO experter ute i världen. Om jag ska vara ärlig har jag lite svårt att se poängen... Men man får väl hoppas att det är genomtänkt!? Dessutom, jag tror inte det påverkar "den stora massan" i någon utsträckning alls. Om det påverkar så enbart positivt. Det är sånt man får se! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många stat verktyg idag som kostar massvis med kulor så att google lägger fram en premium modell så finns de säkert köpare. Inte bara "licensierad version" av analytics utan man får en del mer i paketet,
Extra processing power - increased data collection, more custom variables and downloadable, unsampled reports Advanced analysis - attribution modeling tools that allow you to test different models for assigning credit to conversions Service and support - experts to guide customized installation, and dedicated account management on call - all backed by 24/7 support Guarantees - service level agreements for data collection, processing and reporting |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har länge varit ett problem för hyfsat stora sajter att vanliga analytics då inte längre baserar statistik på faktiska besökare utan på ett urval.
Retat mig flera gånger när man exporterar kampanjrapporter som jag vet inte stämmer helt överens med verkligheten. Föreställer mig att dessa diffar ibland kan bli riktigt fel för de riktigt stora sajterna som Analytics Premium riktar sig till. Priset är inte främmande för kunderna de vänder sig till... Det kostar att processa de enorma mängder data som mångmiljontals besökare skapar. Påverkar oss dödliga ganska lite =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|