FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok en "n00b"-fråga: hur konfigurarar man SPF på binero för att minska antalet utskick som går i spamfiltret?
Scenario 1: Binero är registrar och DNS ligger hos Binero, sidan är hostad på annat håll (annan IP) Scenario 2: Binero är registrar och DNS ligger hos binero, sidan är hostad Binero Någon som kan ge några tips alt. åta sig att kofigurera åt mig (mot arvode givetvis) så är jag tacksam. Jag HAR läst om SPF-records, men det får helst inte bli fel, därför dubbelkollar jag här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eftersom DNS hanteras av Binero i båda dina fall är det där du ska lägga in ditt SPF-record (syntax). Det som ska specas i recordet är mailhostar som ska få skicka mail från domänen i fråga. Skickas mail från Bineros mailhost(ar) ska du ange include:spf.binero.se samt ev. övriga mailhostar som behöver använda domänen i avsändaradressen.
Edit: Kollade just upp spf.binero.se och det verkar inte finnas något SPF-record där, så kolla först med dem om du ska skicka ut mailen via deras mailhost(ar). Senast redigerad av dannelito den 2011-09-23 klockan 20:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok jag ska kolla med binero, tack!
|
|||