FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vill lägga in lite css-kod på något vis för att få svarsmejlet som jag får av mitt formmail att se lite snyggare ut.
Har dock ingen aning om hur man gör. Vanlig css och så kan jag men märker att det tydligen inte är så lätt som att bara lägga till style-taggar eller liknande som man gör på vanligt html-vis. Kan ni förklara lite hur man gör så en dummie som mig kan förstå? ![]() $message .= "Beställning totalt: $jcart->subtotal KR \n\n"; $i=1; foreach ($cart->get_contents() as $item) { $message .= 'Produkt: ' . $item['name']; $message .= "\nPris: " . $item['price']; $message .= " kr"; $message .= "\nAntal: " . $item['qty']; $message .= "\n\n"; $i++; } $message .='Kundinformation:'; $message .= "\n\n"; $message .='Namn: '.$_POST['namn']; O.S.V.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är det du vill snygga till? Är väldigt oklart vad det är som skall göras.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle behöva snygga till allt, men själva HTMLen klarar jag av att lägga in själv. Problemet var bara att jag trodde att man var tvungen att använda sig av annan kodning, men det fattades tydligen bara att lägga in
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=utf8\r\n"; för att sedan kunna använda HTML i mejlet, fick jag precis veta. ![]() Problemet är bara att jag inte vet vart i min kod jag ska lägga in det? Trodde att vet var precis ovanför $message, men det fungerade inte. Någon PHP-kodare som kan hjälpa mig med vart jag ska lägga in $headers i denna kod för att få det att funka? PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Förstår inte riktigt vad det är som krånglar? Får bara mejlen som plain text trots att jag lagt in html som content-type. Jag lägger antagligen inte in det på ätt sätt? :S |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|