FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Startade http//bankforum.se med wordpress. Här har har jag skapat ett forum där medlemmarna kan skriva recensioner, kommentarer, komplimanger, klagomål, söka råd och information om den Svenska finans-och banksektorn.
Tycker furumet ser lite gråtrist ut och vill få lite mera liv i det med telexempel lite interaktiva funktioner mm. Det ser nu ut som ett övergivet forum fast det bara är några dagar gammalt. Kom gärna med förslag. (Vill någon byta länkar med mig så skicka ett PM. ) Senast redigerad av ToBad den 2011-09-21 klockan 09:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Du ska byta design, helt och hållet tycker jag. Du kanske kan ladda ner ett färdigt Wordpress tema och använda, om du inte har tid/kunskap att knåpa ihop ett eget. Ang förslag på design kan jag tyvärr inte komma med tips på några teman eftersom jag inte vet vilka som är anpassade för forum osv.
2. Skapa en egen logotyp. Behöver du hjälp med denna punkt kan du kontakta mig. 3. Texten på sajten är inte "användarvänlig". Dessutom har du på tok för många kategorier. 4. Din rubrik ger ett oseriöst intryck när det står BANK FORUM - Allt om DIN Bank! Det känns nästan som att det är något dåligt med just "min bank" om du förstår mig. Ang länkbyte så kan jag hjälpa dig. Hälsningar, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
jag håller tyvärr med ovanstående talare.. :/ Designen i sig känns väldigt tråkig.. Om du kan html och css okej, så kan du LÄTT skapa din egna wordpress tema. Jag har själv gjort www.html-tips.se, med kunskaper i endast html och css. Självklart krävs det också en del kunskap om design för att få till en bra design, vilket inte alltid är lätt.. Om du känner att du inte kan skapa din egna design, så kan du kontakta mig, eller söka upp ett färdigt tema någonstans.. Själv tycker jag att man ska hålla sig ifrån gratisteman när det kommer till en sida som man vill arbeta länge på.. De flesta gratisteman har verkligen begränsad fantasi när det kommer till design.. tyvärr :/ Logotypen känns också som sagt lite tråkig ut, men jag tycker inte att det behövs någon överdriven logotyp till ett sådant här forum.. i stil med den du har duger, men fortfarande inte. Bakgrunden känns inte som om den går i samma bana som ett forum för ekonomi.. Här gäller enkla bakgrunder, inte grunge. För att stärka din nuvarande design så måste mycket fixas, därför känner jag att du bör tänkta över att ev byta ut designen helt. Hälsningar, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla komentarer. Hehe, som jag trode så är jag en stor nolla på webdesign, fast jag hoppades på att något var bra... Loggan på forumet som jag gjort själv tyckte jag var ok, men det brukar sällan räcka.
Det brukar vara en dålig ide med många kategorier på forum jag vet. Men jag hoppas att även några som har en ovanlig bank ska känna sig träffad och börja posta. Ska försöka hitta en annan design. Ska köpa in lite stockbilder och se om det inte kan hjälpa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad gäller designen känns sidan halvfärdig, så om det är något du ska jobba på är det just att ta fram en schysst design.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Farligt mycket egenreklam från två första svaren?
Ont: Ha väldigt få kategorier till att börja med och var aktiv med att posta själv. Att starta ett forum är ingen lätt uppgift. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har inget emot designen men jag tror du har lite många kategorier. Sidan blir av det oöverskådlig och innehåll (om det fanns något) svårare att hitta.
Tror det är smartare att du lägger till fler kategorier eftersom. Och att du själv postar lite och får det att verka som att det finns lite aktivitet på sidan, lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
- Lite halvtrist layout
- Minska antal kategorier drastiskt - Spökposta om inte ämnet eller domännamnet drar dit många medlemmar direkt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OBS! Offt!!!!!!
@Caliber, jag förstår vad du menar, men samtidigt inte. Låt oss säga såhär. Du ser en man ramla på gatan och som slår sig hårt. Så hårt att han har svårt att resa sig igen. Du ser detta, men väljer att inte hjälpa mannen upp igen, utan du berättar istället för mannen hur han skall använda sina egna armar och ben för att ta sig upp själv, fastän du har kunskapen, armarna och benen för att hjälpa mannan upp. Det du säger nu är jag skall välja just den vägen. Nu frågade iofs ts om tips om hur "han skulle ta sig själv upp". Men utifrån mitt tycke har mannen (ts) brutit både armar och ben, så jag valde därför att erbjuda min hjälp. Visst håller jag med dig om att jag kanske inte behövde skrika ut att jag kan hjälpa mannen (ts) så att alla hörde mig (Egen reklam). Men jag tog helt enkelt den snabba vägen och skrev ut (skrek ut) att jag kan hjälpa mannen (ts) direkt, istället för att springa iväg, hämta ett brev, skriva på brevet (PM) och lägga i mannens (ts) postlåda, så mannen kan läsa brevet senare. Förstår du vad jag menar? Jag var inte ute efter att egen reklam, utan jag ville bara göra klart för ts att jag finns om han behöver hjälp. (Ta inte detta på fel sätt tack ![]() Ont: Ett sätt att ev minska ner kategorierna är kanske att lägga in underkategorier, såsom på flashback. Att när du exempelvis trycker på, låt säga, nordea. Så kommer du inte in direkt i en diskussion, utan där finns ännu fler kategorier. Tänker på de kategorier som redan nu finns under nordea. Blir färre kategorier på startsidan iaf, om du nu verkligen vill ha kvar alla dessa kategorier redan från start. Hälsningar, |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|