FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla seo-proffs där ute. Skulle vilja ha lite hjälp med att optimera min blogg, framför allt ur affiliate-synpunkt. Jag är väldigt dålig på design så såga på när det gäller den. Ju ärligare ni är desto bättre
![]() thailandsguiden.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet inte varför, men när en hemsida har en helsvart bakgrund så känns det omodernt direkt och jag förknippar det med gamla hemsidor. Mitt förslag är att byta ut den mot en ljusare bakgrund, som antingen består utav färg eller varför inte en passande bild?
Jag skulle också rent spontant uppskatta om du drog en Text-Widget till högra spalten där du förklarar lite kort vart det är man har kommit, vad sidans syfte är och kanske något annat matnyttigt. Mitt första intryck är typ: "Okej, här var det rörigt!". Det som bidrar till detta är först och främst namnet thailandsguiden som rätt bra förklarar vad sidan handlar om, men samtidigt så är det första man ser ett random inlägg (vilket givetvis kommer variera för besökare beroende på när dom besöker hemsidan) första gången) och samtidigt kan man läsa "Skicka in en artikel". Man undrar då vad sidans huvudsakliga syfte egentligen är. Är det en blogg där Du skriver dina egna tankar och egna inlägg om Thailand eller är det en hemsida som fungerar mer som en tjänst, där besökarna utgör en stor del eller kanske allt innehåll på hemsidan? Kanske är det en blandning utav detta? Få detta att framstå tydligare så kommer du se att sidan känns mer tydlig och då också mer användarvänlig ![]() Hehe såg att du skrev att det var din "blogg" men känns som sagt lite rörigt, så tror inte på det än förrän du har bekräftat! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med att bakgrunden är alldeles för mörk. Jag skulle använda en ljusblå färg istället för att ge den en härlig Thailands touch. I texterna tycker jag du ska använda dig av underrubriker. Som det är nu är det bara en massa text och jag som läsare skulle föredra om artiklarna var bättre strukturerade. Bannern tycker jag är alldeles för stor. Den tar upp halva min skärm. När jag kommer in på en sådan informationssida så vill jag lätt komma åt informationen och ingenting annat. Skulle förminska den rejält. Ärligt talat så är bannern ganska dåligt gjord. Skulle lägga ner mer tid på den för om sidan är ful så kommer automatiskt besökarna avvisa den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill börja med att tacka för era synpunkter, som jag skrev så har jag inte lagt ner jättemycket tid på designen. Ska genast testa lite ljusare färger och tona ner på bannern, kanske till och med finns någon därute som har lust att hjälpa mig att ta fram en proffsig banner?
Lite slarvigt att inte ha underrubriker men man blir lätt hemmablind, ska fixa det. När du säger att det är rörigt, är det menyn du tänker på eller länkarna på högersidan? Tror du det blir bättre om man har flera olika menyer att välja på tex. "thailandsguiden", "skicka in en artikel", "om thailandsguiden" (där jag förklarar kortfattat vad hemsidan handlar om) och "det thailändska köket" Så att man tydligare ser att det är som flikar eller ska jag ta bort menyn helt? Kanske ska presentera inläggen med bild och en sammanfattning istället typ som thailandresor.org gör? Är det någon som vet om det finns något tema för Wordpress som har liknande presentation? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|