FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
jag behöver hjälp att hitta en laptop som endast ska vara till för arbete. Den ska klara allt som en webbdesigner kan tänkas behöva använda den till ![]() har tidigare letat efter en kombinerad spel/jobb laptop men bestämde mig för att köpa en lite billigare bara för jobbet. så runt 7000:- är min budget. Är det för lite för en bra jobbdator? vilka märken ska jag titta efter? DELL, HP? hur mycket gladare blir man av att sitta med en ssd hårddisk i burken? Dom är ju rätt små i lagringssyfte men vad jag förstått snabba som blixten. några tips/ideer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En stor bildskärm slår andra funktioner på datans prestanda med hästlängder. Att du tjänar någon millisekund på datorns uppstartande eller att batteriet räcker en timme längre saknar betydelse för dom flesta. Prioritera en laptop med stor bildskärm och en laptop som är tyst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Samsung RV720 - i3 2310M / 4GB / 640GB / 17,3" LED / Windows 7 HP-Silver/Svart
http://www.webhallen.com/hardvara/13...p-silver-svart Vet inget om datorn men du får 1000 kr över som du kan köpa 10 domäner för... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag köpte en Toshiba någonstans i den trakten, den funkar alldeles utmärkt efter 1 ½ år. Har aldrig haft problem och inte ens Firefox segar efter en hel dag med ~10 flikar uppe. Tror man kan komma undan något billigare ändå om man inte har alltför höga krav. Jag kör ju aldrig Photoshop eller andra tunga grafikprogram exempelvis (dock lite tyngre projekthanteringsprogram) men det lär väl du göra som designer.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Införskaffade nyligen en Thinkpad T510, hottade upp med lite mer minne och bytte till SSD disk för att få en rappare dator.
Tänkte byta till W520 snart så man får en i7 istället, lite mer arbetshäst. Kan rekka båda modellerna, tycker de är bra, 1920x1200 skärm och OK gfx kort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
gör jag ett stort misstag om jag köper denna för 5k? skärmen är tillräcklig och jag får känslan att den klarar det mesta jag kan tänkas behöva. Sen sparar jag ju in pengar som kan användas till annat smått och gott.
https://www.inet.se/artikel/1968991/hp-pavilion-g7-1010 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|