FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte om denna tjänst finns i sverige men jag letar efter ett företag som köper upp avtal. Alltså vi säger jag har en kund med 24 månaders bindningstid som betalar 500:- i månaden. Då vill jag sälja iväg hela avtalet. Lite som Fakturaköp som inkassofirmor erbjuder.
Vet att detta finns i Norge men hittar inget när jag söker efter det här i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är det för avtal?
Att sälja hela avtalet är lite svårt. Avtalet är ju skrivet mellan dig och kunden och skulle du sälja hela avtalet måste köparen även se till att fullfölja de åtaganden som du har enligt avtalet. Jag antar att du menar att de skulle köpa de framtida intäkterna som avtalet innebär så att du får pengar i handen direkt? Det finns ju en hel del avbetalningslösningar som löser det här ungefär så, exempelvis Klarna Finans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eftersom vi endast säljer till företag kan vi inte ta hjälp av klarna. Då delbetalning endast erbjuds privatkunder. Söker fortfarande efter en sån här lösning. Ingen som kör samma upplägg?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
min polares abbonemang hos en av de större teleoperatörerna var helt plötsligt uppköpt av mastercard, så de stora elefanterna sysslar med detta. Men då snackar vi också i dom volymerna
Senast redigerad av Advocacy den 2011-09-14 klockan 15:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hehe, ja i dom volymerna ligger vi ju inte, inte än
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla med Resurs Bank, www.resurs.se, de har en hel del företagstjänster numera, även om de inte marknadsför dem så mycket (än så länge).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack! Ska kolla med dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Update: Resurs hade det jag sökte. Tack så mycket Anders!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |