Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Förstöra för någon i sökresultatet - enkelt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-04, 19:53 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Standard Förstöra för någon i sökresultatet - enkelt?

Tjoflöjt,
Menar såklart inte att jag har en plan att göra detta, men jag köpte nyligen några länkar ifrån fiverr.com och denna kille gav mig också en "bonus" i form utav vad ska man säga.. "något fler" länkar. Det är väl antagligen tänkt att man ska bli glad över bonusar, men jag fick nästan panik direkt. Jag menar, jag hade från början köpt kanske 20 länkar enligt hans beskrivning, men med hans bonus så fick jag ytterliggare 300. Någonstans måste det ju brista, i och för sig kanske det var dumt att överhuvudtaget köpa från fiverr men jag ville testa.

Nu undrar jag att om det nu är skadligt för en hemsida, är det då inte otroligt enkelt att sabotera för en en site man inte gillar? Tekniskt sett så borde man väl kunna använda något program och sitta och ge sina konkurrenter 7000 inlänkar från spammiga sidor.

Jag menar, hur kan Google veta om det skett medvetet från hemsidans ägare, eller för att någon annan vill sabotera?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-04, 20:22 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Att länkarna inte är värda något innebär ju inte att de är skadliga.
Oläst 2011-09-04, 20:23 #3
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att länkarna inte är värda något innebär ju inte att de är skadliga.
Nja, dock måste väl Google ha tröttnat/upptäckt att det är populärt att försöka skaffa tusentals inlänkar.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-04, 22:44 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Man skall nog inte underskatta Googles omdöme (och algoritmer). Jag är övertygad att detta är något som de hela tiden har med i beräkningen.

Teoretiskt kan nog en driven person kunna skada en konkurrent genom köpta länkar etc (som 'ogillas' av Google), men i förlängningen tror jag ett sådant beteende kan skada manipulatören mer än sidan som attackeras.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-04, 23:02 #5
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Man skall nog inte underskatta Googles omdöme (och algoritmer). Jag är övertygad att detta är något som de hela tiden har med i beräkningen.

Teoretiskt kan nog en driven person kunna skada en konkurrent genom köpta länkar etc (som 'ogillas' av Google), men i förlängningen tror jag ett sådant beteende kan skada manipulatören mer än sidan som attackeras.
Det finns nog inget sätt att första för en hemsida i SERPEn förutom att ge sig på hemsidan genom att försöka sänka den.

Att länkar skulle förstöra för en hemsida är inte troligt. Utan det är bara sidan som länkar till sida XX som kan få lägre värde alt att länken får 0 i värde.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-17, 11:06 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
G ser att det är "konstiga" inlänkar, om det bryter mönster, är med från siter som sedan tidigare är förknippade med sådana saker osv. Detta går ibland att se i webmastertools bla där de ibland varnar siteägare för att sådant har noterats. texter i stil med denna:

"we've detected that some of your site's pages may be using techniques that are outside google webmaster guidelines."

Min uppfattning är att det absolut är möjligt att "skada" webbsidors potentiella framtid i serp genom denna typ av inlänkning.

Senast redigerad av Björn den 2011-09-17 klockan 11:09
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-17, 16:23 #7
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Klart det går. Dessvärre biter inte det på domäner som redan har tillräckligt hög trust. Nya domäner som har få inlänkar kan man enkelt sabotera. Saken är dock att förr eller senare kommer sajten tillbaka från filtret och då är frågan om det inte gör mer nytta istället.
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-21, 18:21 #8
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Det går, men det är extremt svårt. Ju fler naturliga länkar en webbplats har ju mer skräp måte du peka mot domänen. Och det räcker inte med några hundra länkar.

Däremot har helt nya webbplatser väldigt få inlänkar som är av bra värde. Dessutom har domänerna ingen trust i Google. Om det första som händer är att din domän får 10 000 unika skräplänkar de första dagarna så kan du räkna med att du får jobba i motvind ett tag.

En webbplats som är tillräckligt etablerad med tillräckligt bra trust kommer bara suga åt sig av kraften hos alla skräplänkar, det är alltså kontraproduktivt.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017