FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det möjligt att jobba som affiliate inom samma område som den anställning man har?
Säg att jag skulle jobba för CDON inom affärsutveckling och privat marknadsföra bland annat CDON men även GINZA och andra rivaler? Brukar arbetsgivare gå med på detta eller är det tvärnej? Senast redigerad av btng den 2011-08-28 klockan 12:06 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur långt är ett snöre? Fråga din arbetsgivare.
Du har ett lojalitetskrav så jag hade sett till att fått ett tydligt Ok från min arbetsgivare innan jag gett mig in i ett sånt projekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det någon av er här som har fått det av er arbetsgivare?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är det en konkurrerande verksamhet får du inte, du kan dock fråga din arbetsgivare om det är OK. Ger de dig godkännande ska du ha det på papper så de inte kan komma senare och säga något. Är det INTE en konkurrerande får du.
Driver du en konkurrerande verksamhet utan att ha frågat din arbetsgivare kan du få kicken med omedelbar verkan. Senast redigerad av MusikMixen den 2011-08-28 klockan 16:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog avråda från detta. Rätt som det är så kommer en komplicerad situation uppstå där du t.ex får kunskap om företag X som påverkar ditt åtagande för företag Y. I så fall är det bättre att frilansa till 100% - arbeta mot båda företagen som konsult.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|