FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tappade en nästan splitterny androidtelefon i backen häromdagen. Den fick sig en rejäl smäll, men inget synligt gick sönder och skärmen klarade sig galant. Det jag letar efter nu är ett diagnosticeringsprogram för att se om några interna komponenter tagit stryk så jag kan lämna in den på garantin. Något liknande memtest86 borde väl finnas för android?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan ju inte lämna in den på garantin om det är du som haft sönder den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan och kan. Det är såklart svårt att veta ifall det är ett dolt fabriksfel som fanns med från början eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Du kan lämna den på phonehouse. Deras pris är 999:- Alltså, en krona mindre än självrisken hos ditt försäkringsbolag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror garantin gäller ändå om du tappar den. Går under otursolycka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror ju helt vad du har för försäkring, normalt så får han ju ha extra försäkring om sådant ska gälla.
Brukar kosta en viss månadskostnad extra, jag har aldrig hela mitt liv köpt en extra försäkring till en mobil. Billigare köpa ny än hålla på ta sig tid och bråka med försäkringar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
ChingChong: det är skillnad på garanti och försäkring. Har han hemförsäkring med drulle, så täcks det där.
Dock är PhoneHouse billigare än försäkringen och påverkar inte premien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funkar den som den ska så tror jag inte du behöver vara orolig för att det finns dolda fel i den. Det är ju inga rörliga delar i den som är känsliga för om man tappar den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jaja jag vill fortfarande ha ett hårdvarutestarprogram! Vore skitkul att få leka lite med de komponenter som sitter under skalet.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
* # * # 4 6 3 6 # * # *
![]() |