FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1) Hur stänger man tgb belysningen?
2) Hur ändra man den där irriterade fel vända scrollen, hittar inte den under system inställningar på musplattan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Finns två tangenter för det. Tror det är F3 och F4. Höja respektive sänka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tror att den "felvända" är vad Apple kallar för "naturlig", så slå av det så ordnar det sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Scrollen är ju rättvänd
![]() Ang. tangentbordsbelysningen så ändrar du ljusstyrkan på f5 och f6 (iaf min Macbook Pro) alt. att du måste hålla nere fn-knappen om du ändrat lite inställningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hittad knappar. Tack! Gillar macbook air, även om Lion innehåller en del nya saker, som jag inte är van med.. Nu skall 1 st äldre macbook air krängas av.. Den äldre modellen med Core2 fungera, men är lite klen för det jag vill göra, så blev 11" med Core i7
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om det nu är så naturligt, varför dröjde ända tills Lion innan man scrollade åt detta håll? :P Hörde inte en kotte som klagade på att scrollen var konstig innan uppdateringen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tycker att det känns aningen fel med en mus, men det känns rätt med en pekplatta eftersom det då blir samma sak som med typ en iPhone, d.v.s. att du flyttar bilden med fingret. När man tänker efter så är det faktiskt ganska naturligt, tänk motsatsen på typ en iPhone, alltså att du drar fingret UPP och bilden rör sig UPP, jäklar vad mysko. Det tog en stund att vänja sig, och det känns fortfarande lite märkligt med mus. Men med styrplatta känns det grymt bra tycker jag iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag överdrev liiite, det var faktiskt riktigt irriterande i början och knappast något revolutionerande egentligen. Ironi funkar inte så bra på internet :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Förstod att du tyckte att det var ett gissel och inte särskilt revolutionerande. Försökte bara ge en tanke om varifrån dom förmodligen fått idén, och varför det inte fanns innan Lion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vande mig vid den omvända scrollen på någon dag och tycker det känns väldigt naturligt nu faktiskt (Magic Mouse). När jag sitter vid en annan dator nu så känns det mer fel att scrolla åt det hållet än det gjorde när jag först provade Lion. Sen måste ju inte alla klaga på något för att det ska vara vettigt att förändra det. Gillar man det inte är det ju dessutom bara att stänga av det. Dock är det ju inget revolutionerande i sig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|