FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej på er alla proffs där ute!
Vad har ni för knep för att få mer besökare. Jag har en ide om några tävlingar som kanske kan ge lite mer besökare. Jag vet också att innehållet är av intresse (en bra sajt kommer ju folk tillbaka till), har därav piffat upp min receptsida lite (och kan säker göra ännu mer). Vad har ni för knep? Har ni några direkta tips till mig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mina tips blir: 1. Att jobba på i både fram och motgångar. Allra mest i motgångar. 2. Sluta aldrig putsa på (förbättra) användarvänlighet, innehåll och design. 3. Fråga vänner och besökare vad de vill se på din sajt. Lägg ett antal timmar på att analysera VAD besökaren verkligen kan ha glädje av. Egna spekulationer är mycket sämre än fakta från minst 10 utomstånde personer. 4. Jobba på med SEO. Optimera text och titlar utan att försämra innehållet (knepigt). 5. Ha SNYGGA bilder. Folk gillar det (verkar det som, hehe). Ps jag lever inte alltid som jag lär. Vissa av mina sajter ligger i träda. Man är för lat och har inte obegränsat med tid helt enkelt.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack!
Jag Ogillar utseendet på nästan alla mina sajter. Jag brukar vara smånöjd sisådär en vecka, sedan växer missnöjet. Jag har inte perfekt känsla för layout helt enkelt. Men huvudsaken är att det kommer besökare och de "trivs". ;-) Om jag ska in på en receptsida vill jag hitta receptet snabbt och när jag hittar det skall det gärna vara riktigt tydligt skrivet och smidigt att printa ut. Svart text på vit bakgrund helt enkelt. Samt någon snygg bild förstås (skall helst kunna uteslutas vid utskrift). Din kategorisamling (i mitten) är bra, men kanske vore det ännu enklare med ett snyggt (och välsynligt) sökformulär direkt uppe i vänsterspalten. Ungefär som på resebokningssajter, fast man hittar recepten istället för resmål och tillgängliga biljetter. Bara en liten idé jag fick...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1. Satsa på innehåll som har stor efterfrågan men som det finns en liten tillgång till på internet och gör det bra.
Om konkurrensen är i princip obefintlig och det är en bra ide, satsa som om konkurrensen var stenhård. Annars är det lätt att bli lat. 2. Se till att ha mycket innehåll på det du satsar på. 3. Simplicity 4. Tydlig navigering, tydlig struktur 5. Dränk inte sidan i annonser. Låt inte det se ut som en spamsida. 6. Låt inte ditt innehåll se ut som annonser, annars är det lätt att användaren missar innehållet (banner blindness). 7. Låt inte annonser se ut som ditt innehåll. Gör inte användaren förbannad. 8. Skriv för webben. 9. Skriv texter som vanliga ord och komplicera inte till det. Inga påhittade ord, utan använd ord som målgruppen använder och som de kan tänkas använda i en sökmotor. 10. Sökmotoroptimera 11. Sökmotorannonsera 12. Annonsera med mera... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det har jag funderat på.. Har jag för många annonser månne? Dock ligger alla annoser på samma ställe användaren lär sig väl?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var mest generella tips, men kollar man på din sida så är det mycket som ser ut som att det skulle kunna vara annonser utan att man granskar vad som står där.
De flesta användarna besöker en sida en gång, intrycket skaffar de på någon sekund. Du själv som besökt din egen sida tusentals gånger och spenderat åtskilliga timmar där, vet självklart var allt är och hur sidan fungerar, men det vet inte nybörjaren som spenderat ~99,99999% på andra webbsidor än din och ger din sida någon sekund om man ska stanna eller klicka bakåt, om sidan ska läggas på minnet eller ej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
På receptidag. Kanske lite mer traditionell marknadsförings tänk. Men du borde kanske nicha sajten lite. Eller skaffa kategorier för det. Typ "billiga mat recept" eller "hälsosamma matrecept". Bara en tanke. =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det många receptsidor på internet saknar idag är snygga bilder på varje maträtt. Låt säga att du ska köpa en kokbok till dig själv eller som någon present, vad får dig att välja just den kokboken?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|