FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå
Jag jobbar med klarna.com en sida med två primära användargrupper och syften. Dels ska sidan erbjuda en smidig och lättanvänd kundtjänst online till de konsumenter som behöver någon hjälp med sin faktura. Dels ska sidan informera, locka och göra allt för potentiella e-butiker. Är det någon som har casestudier eller annan vetskap kring bra riktlinjer. För tillfället är det löst med en shadowbox som poppar upp för förstagångsbesökare och frågar dem vart de vill ta vägen, bara att testa. Har några potentiella förslag * Helt olika url:er för de olika delarna privat/företag * Gemensam landningssida som innehåller CTA:s för båda användergrupperna * Besökaren hamnar antingen på privat/företag per default med tydlig information och förklaring om att de kanske letar den andra sektionen. Diskuterar gärna detta med er som har liknande problematik eller helt enkelt med dig som bara har lösryckta tankar och feedback. |
||
![]() |
![]() |
|
|