Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Strukturfråga, sida med två syften - klarna.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-29, 16:19 #1
flying_c flying_c är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 14
flying_c flying_c är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 14
Standard Strukturfråga, sida med två syften - klarna.com

Hallå

Jag jobbar med klarna.com en sida med två primära användargrupper och syften.
Dels ska sidan erbjuda en smidig och lättanvänd kundtjänst online till de konsumenter som behöver någon hjälp med sin faktura.

Dels ska sidan informera, locka och göra allt för potentiella e-butiker.

Är det någon som har casestudier eller annan vetskap kring bra riktlinjer.
För tillfället är det löst med en shadowbox som poppar upp för förstagångsbesökare och frågar dem vart de vill ta vägen, bara att testa.

Har några potentiella förslag
* Helt olika url:er för de olika delarna privat/företag
* Gemensam landningssida som innehåller CTA:s för båda användergrupperna
* Besökaren hamnar antingen på privat/företag per default med tydlig information och förklaring om att de kanske letar den andra sektionen.

Diskuterar gärna detta med er som har liknande problematik eller helt enkelt med dig som bara har lösryckta tankar och feedback.
flying_c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017