FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var bara tvungen att posta det här taffliga bedrägeriförsöket som jag fick idag:
Citat:
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta epost-meddelandet har jag fått i säkert ett halvår nu.
Det är lite bättre än andra bluff-mail man fått och det är väl främst den som inte är så kunnig gällande datahantering (i hur kreditkortsuppgifter hanteras) som går på det, antar jag. Läser man mailet fort så tänker man inte på att det är konstigt stavat. Jag gjorde iaf inte det den första gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fullt möjligt att jag fått ett antal tidigare också men sådana mail brukar hamna i papperskorgen direkt. Någon gång kan det vara kul att läsa dock
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag fick också ett sånt idag. Första gången för mig.
Jag gillar verkligen den utsökta svenskan i det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag får tyvärr tre av dessa mail om dagen och har fått det sedan mars, jag blir galen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Att det skickas ut så många gång på gång är nog bevis nog på att det funkar ganska bra. Det räcker nog att 1 av 1000 nappar för att det ska vara lönsamt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har fått både detta och ett som hade bättre text
Jodå, folk går nog på det. Det hade även kommit till en organisation där ordförande kontaktade mig och fråga om det var hennes personliga VISA-kort som skulle verifieras eftersom organisationen inte har något sådant kort. Skulle tro att hon är en ganska genomsnittlig användare. Sidan man kommer till ser ganska ok ut och som vanligt VISA i början av adressen och den är så lång att domännamnet oftast inte syns i adressfältet. Senast redigerad av Ciffan den 2011-07-28 klockan 00:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Idag kom det många sådana. Fick runt 150 st. De verkar inte göra någon koll om de skickar flera gånger till samma adress.
Samtidigt kom ungefär lika många liknande mail rörande "mitt konto på Western Union". Dessa hann dock Google flagga som bedrägeriförsök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
mmm, är nog uppe i en 150-200 i dag...
|
||