FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har ett domän, cirka 2-3 månader gammal, sidan har funnits 1-2 månader online. Jag har ett sökord jag har försökt optimera sidan för, den har 607m resultat på Google EN. I fredags så fanns jag på S.15 #2. Två-tre timmar senare fanns jag på s.14 #2, en timme senare, s.14 #4. Kanske två timmar senare fanns jag på s.13 #4, det kanske var vid 17:00 tiden. Men på kvällen (22:00) eller om det var lördag morgon så hittar jag inte min sida på Google på det sökordet, har bläddrat bak en 45+ sidor. Det var för www.domän.se, men på s.28 #6 så hittar jag en undersida som jag också har optimera för det sökordet www.domän.se/sok-ord och den sidan hittade jag inte på Google förut på det sökordet. Så det verkar som www.domän.se har försvunnit, och istället så har www.domän/sök-ord kommit upp, fast på en lägre placering. Någon som har en förklaring, hur kunde jag klättra på några timmar, för att sedan försvinna helt, men få upp en annan sida. Sedan, då undrar jag. Vilken av sidorna bör jag försöka fixa placeringen på, www.domän.se eller www.domän.se/sök-ord? Sedan undrar jag, vad gillar sökmoterana bäst: domän.se - sökord eller Sökord - domän.se Senast redigerad av daaaajM den 2011-06-19 klockan 10:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är ganska vanligt att man far fram och tillbaka i serpen under vissa perioder men det kan även bero på annat. Du kan blivit straffad av google eller räknat ditt resultat direkt via google då personlig sökning förstör lite. prova http://www.gserp.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo.. jag räknade direkt ifrån Google, var inloggad på mitt Google konto osv. Vad är "personlig sökning", kan min sida ha funnits där den fanns då jag besökt den så ofta?
Hur vet man att sökningen är "legit" och inte något beräknat för mig? Köra Firefox i privat surfning bör fungera? Sedan att fåreda på om domänet är straffat, hur får man koll på detta? domänet upplagt på webmaster tools, skickar de meddelanden där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det bästa är att köra någon tjänst eller program som kollar rankingen. Annars måste man rensa webbläsarcachen och logga ut från Google-kontot m.m.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
När man är så långt ner i sökresultatet så är i min erfarenhet att man kan hopa upp och ner lite hur som från gång till gång. Du är säkert inte straffad på något sätt, utan du får bara jobba vidare med att skapa inlänka med rätt text och jobba vidare så kommer du se att du kommer klättra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Google Dansen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag siktar på huvud domänet för sökordet, gjorde massor med ändringar osv. Dock så har inte Google indexerat min nya index sida, tar väll ett tag då det är ett nytt domän.
Men nu har www.domän.se/sök-ord försvunnit och www.domän.se dök upp på sida 28 igår, nu ligger den på sida 21. Så det är väll som ni skriver här ovan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Eftersom det är en rätt så ny domän kan jag förstå Google. Det är nog Google dansen eller så kan du ha blivit straffad. Har du byggt många inlänkar det senaste så det inte känns naturligt för Google, eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
haha, måste bara berätta. Har trott att min sida försvann igen. Vet att jag inte ska stirra mig död på SERP'n nu i början, men man kan ju inte låta bli?
![]() Den låg runt s.21, så när jag har letat efter sidan har jag börjat kolla sida 15 och bakåt, några dagar senare låg den på s.23, sen nån dag efter "försvann" den, och har inte "kommit tillbaka" ännu, men idag upptäckte jag att den låg på överst på sida 5! Var lite roligt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Google Dans kan hålla på ett tag.
Har flera sajter som hoppade och hoppar i SERP, men det brukar stabilisera sig med tiden. Fortsätt och bygg länkar och unikt innehåll, så löser sig det säkert... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|